Dieta bogatoresztkowa – co powinnam jeść?

DomPelenPomyslow.pl Dieta bogatoresztkowa - co powinnam jeść?

Czym jest dieta bogatoresztkowa? Mianowicie jest to dieta stosowana w przypadku częstych zaparć, czyli coś co często zdarza się kobietom w ciąży, ale nie tylko. Jeśli masz problemy z zaparciami zastosuj się do wskazówek, a problemy miną.

Perystaltyka jelit to ruchy robaczkowe jelit, które mają za zadanie usuwanie złogów strawionego pokarmu. Istnieje gama produktów, które sprzyjają prawidłowej perystaltyce jelit. Te produkty to:

  1. miód
  2. kefir
  3. jogurt
  4. 1-dniowe mleko ukwaszone
  5. śmietanka
  6. kompoty z suszonych śliwek
  7. masło
  8. oliwa z oliwek
  9. surówki
  10. siemię lniane
  11. buliony
  12. rosoły

Jeśli masz problemy z zaparciami to w swojej diecie powinnaś zrezygnować z niektórych produktów, które te problemy jeszcze bardziej pogłębiają. Są nimi:

  1. kluski
  2. pieczywo białe
  3. biały ryż
  4. kasza manna
  5. mąka ziemniaczana
  6. ciastka z kremem
  7. banany
  8. mocna herbata
  9. suszone czarne jagody
  10. suche pożywienie
  11. groch
  12. fasola
  13. bób
  14. warzywa kapuściane

Wielu dietetyków podczas problemów z zaparciami zaleca jedzenie otrębów. Kobiety w ciąży powinny jednak pamiętać o tym, że otręby są źródłem kwasu fitynowego, który natomiast utrudnia wchłanianie takich minerałów jak żelazu, wapń i magnez. Są one niezwykłe ważne dla prawidłowego rozwoju płodu, więc lepiej z nich zrezygnować.

Zobacz również: Przepis na ciastka owsiane na zaparcia

Zobacz również
Skomentuj

Dieta bogatoresztkowa – co powinnam jeść?