12 maja 2021

Czy truskawki tuczą? Ile można zjeść truskawek?

Sezon na truskawki już się zaczął, a wiele z nas je uwielbia. Zależy nam, żeby mieć zgrabną figurę na wakacje, więc zastanawiamy się, czy truskawki tuczą oraz ile można zjeść truskawek. Nie ulega wątpliwości, że są to bardzo zdrowe owoce, ale jak ze wszystkim-trzeba zachować umiar. Truskawki oprócz pysznego smaku mają też wiele wartościowych składników, więc warto sięgać po nie w okresie wiosenno-letnim. 

Kaloryczność truskawek.

Truskawki nie są wysoko kaloryczne, więc z powodzeniem możemy jeść je podczas stosowania diety odchudzającej. 100 g truskawek ma około 28 kcal, a kilogram truskawek to około 280 kcal. Oczywiście, jeżeli dodamy do nich śmietanę i cukier, to kaloryczność będzie znacznie większa. Skład truskawek to w 90% woda, ale zawierają również sporo błonnika. Błonnik jest bardzo cenny podczas procesu odchudzania, ponieważ przyspiesza procesy trawienne. Niestety truskawki oprócz tych wszystkich zalet mają też jedną wadę – pobudzają apetyt. Musimy bardzo się kontrolować i zwracać uwagę na to, co i ile jemy.

Truskawki na diecie.

Truskawki na diecie odchudzającej mogą być bardzo pomocne. Zawierają wiele wartościowych składników i nie są kaloryczne. Znajdziemy w nich witaminę C, która wspomaga odporność. Po okresie jesienno-zimowym jest to niezwykle potrzebne. Dodatkowo nagła zmiana diety może obniżać naszą odporność, więc jedzenie truskawek pomoże uniknąć niepożądanych skutków ubocznych.

Truskawki są też bogate w witaminę K, witaminę B, wapń i fosfor. Te składniki wspomogą pracę układu nerwowego, krwionośnego oraz ochronią nas przed nowotworami. Truskawki są też polecane dla osób cierpiących na miażdżycę, ponieważ obniżają poziom złego cholesterolu.

Truskawki mogą być składnikiem wielu dań i deserów, ale na diecie odchudzającej powinniśmy unikać słodyczy czy ciast. Warto komponować takie posiłki, aby w całości były niskokaloryczne. Powinniśmy pić koktajle z truskawek, dodawać owoce do owsianek czy przygotowywać omlety na słodko, ale bez dodatku cukru. Słodyczy dodadzą właśnie owoce. Pamiętajmy też, żeby zachować rozsądek w ilości spożywanych truskawek. Wszystko w nadmiarze może szkodzić. Jeden koktajl dziennie to odpowiednia ilość truskawek na dzień. 

Kiedy ograniczać spożycie truskawek?

Wiemy już, czy truskawki tuczą oraz ile można zjeść truskawek. Musimy pamiętać, że dotyczy to tylko osób zdrowych i bez problemów alergicznych. Osoby chorujące na cukrzycę muszą szczególnie uważać, ponieważ w ich przypadku spożywanie truskawek w nadmiarze może być bardzo niebezpieczne. Nie zapominajmy, że truskawki mogą uczulać. W takim przypadku powinniśmy z nich całkowicie zrezygnować. 

Najlepsze są oczywiście truskawki świeże, więc warto polować na nie w okresie wiosenno-letnim. Prawdziwi fani tych owoców mogą zrobić zapasy na zimę i je zamrozić albo kupić gotowe mrożonki. Oczywiście najbardziej wartościowe są sezonowe, świeże owoce, więc warto ograniczyć ich spożycie podczas jesieni i zimy. Najlepszym sposobem na jedzenie owoców jest jedzenie ich w formie nieprzetworzonej.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.