Co zrobić, gdy nie możemy dodzwonić się do przychodni?

Kategoria: Zdrowie
Tagi: brak tagów
Data publikacji: 2023-01-03

Wiele osób ma problemy z dodzwonieniem się do swojej przychodni. Nie są to odosobnione przypadki i skargi pacjentów można zauważyć na różnego rodzaju lokalnych grupach czy portalach. Zastanawiacie się, czy w tej sytuacji możecie coś zrobić? Do takich incydentów ustosunkował się Rzecznik Praw Pacjenta.

Rzecznik Praw Pacjenta o kontakcie telefonicznym z przychodnią

Zdaniem Rzecznika Praw Pacjenta, zadaniem placówki działającej w ramach NFZ jest taka organizacja pracy, aby zapewniała ona realną możliwość kontaktu telefonicznego dla pacjentów. Do stanowiska tego przychyla się również Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Podkreślił on w wyroku, że brak takiej możliwości narusza prawa pacjentów.

Co zrobić, gdy nie możemy dodzwonić się do przychodni?

Pracownicy rejestracji przychodni powinni na bieżąco odbierać telefony w godzinach działania przychodni. Zbytnie obciążenie linii telefonicznej nie jest wytłumaczeniem. Zadaniem przychodni jest taka organizacja pracy, aby możliwość realnego dodzwonienia się istniała.

Dlatego, może być konieczne zatrudnienie nowych pracowników czy uruchomienie dodatkowego numeru telefonu.

W przypadku trudności możemy więc poinformować Rzecznika Praw Pacjenta pod numerem telefonu 800 190 590 .

Warto pamiętać również o tym, że przychodnia powinna zarejestrować na konsultację w dniu następnym, jeśli nie może zrobić tego jeszcze tego samego dnia, lub w innym ustalonym z nami terminie. Jeśli przychodnia odmawia nam rejestracji, możemy wystąpić pisemnie o wyznaczenie wizyty i można zrobić to również przez e-mail udostępniony przez przychodnię.

W przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia możemy udać się również do szpitala na oddział ratunkowy.

  • https://www.gov.pl/web/rpp/prawo-po-stronie-pacjenta-przychodnia-podstawowej-opieki-zdrowotnej-ma-obowiazek-zapewnic-pacjentowi-kontakt-telefoniczny
  • https://www.rynekzdrowia.pl/Prawo/W-przychodni-nikt-nie-odbiera-RPP-odpowiada-co-moze-pacjent,234155,2.html

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły