8 kroków do utraty wagi dla leniwych

Zdrowie Data publikacji: 2018-01-08

Większość z nas chciałaby być szczupła, ale nie ma ochoty ponosić wszystkich niewygód, które związane są z ćwiczeniami czy dietami. Czy wtedy możliwa jest utrata wagi i schudnięcie? Oczywiście, że tak. Dzisiaj przedstawimy Wam 10 prostych zasad, które możecie wprowadzić w swoje życie, a na pewno zaczniecie chudnąć. Nie wymagają one od Was wiele pracy, po prostu wystarczy się do nich zastosować – takie odchudzanie dla leniwych.

1. Nie zapominaj o wodzie

Picie wody to podstawa każdej z diet, ale nie wymaga to przecież wiele wysiłku, a daje naprawdę dobre efekty. Woda zatrzymana w naszym organizmie waży swoje, pozbywając się jej tracimy na wadze. Jednocześnie wypłukujemy z organizmu toksyny, które w pewnym stopniu hamują nasz metabolizm. Uwalniając go możemy spalać więcej kalorii, a wcale nie robić więcej. Dlatego warto pić wodę, te 1,5l dziennie to minimum.

Oprócz tego staraj się wypić 1-2 szklanki wody przed każdym posiłkiem. Dzięki temu zmniejszy się Twój żołądek, a właściwie jego pojemność wypełniona już przez wodę. Szybciej poczujesz się najedzona jedząc mniej. Mniej pokarmu to mniej kalorii, a mniej kalorii to zawsze plus przy odchudzaniu.

2. Zwróć uwagę na to co ląduje na Twoim talerzu

Oczywistym jest, że podczas diety ograniczać należy kalorie. Jeśli jednak nie lubisz szukać tych wszystkich dietetycznych przepisów i przygotowywać posiłków zgodnych z nimi to chociaż zwróć uwagę na to co ląduje n Twoim talerzu.

Staraj się powoli wyrabiać w sobie zdrowe nawyki żywienia. Zastępuj rzeczy w panierkach mięsem bez panierki. Rezygnuj z tłustych sosów na bazie majonezu na te z jogurtem naturalnym. Ogranicz słodycze i cukier w swojej diecie. Staraj się solić mniej.

Balansuj posiłki by było w nich więcej warzyw ok. 50% posiłku. Wdrażaj to powoli, swoim tempem by się nie zrazić. Po pewnym czasie zauważysz efekty, a nawyki zdrowego odżywiania będą się same utrwalały.

3. Weź mniejszy talerz

To prosty trik by zmniejszyć kaloryczność swoich posiłków. Zastanawiacie się dlaczego to ma zadziałać? To efekt psychologiczny. Badania pokazują, że ludzie mając do dyspozycji większy talerz nakładają nawet 31% więcej jedzenia. Skoro już nałożyli to również je zjedzą chociaż czują się najedzeni. Ta sama porcja na mniejszym talerzu wygląda bardziej syto. Dlatego możemy zjeść mniej, a najeść się tyle ile potrzebujemy.

4. Śpij więcej

Sen jest bardzo ważny dla naszego metabolizmu. Osoby śpiące poniżej 5h dziennie mają o 30% większe ryzyko wystąpienia otyłości niż te, które śpią 7-9 godzin dziennie.

Czy wiesz, że podczas snu również chudniesz? Nawet od 50 do 100 kcal na godzinę zużywa nasz organizm na utrzymanie temperatury i procesy wewnętrzne.

Zobacz również: Co zrobić aby chudnąć podczas snu

5. Zmniejsz temperaturę podczas snu

W poprzednim punkcie mówiliśmy, że organizm spala kalorie nawet podczas snu. Między innymi dlatego, że musi utrzymać temperaturę nieruchomego ciała. Dlatego obniżenie temperatury w sypialni do ok. 19 stopni Celsjusza pozwala chudnąć optymalnie podczas spania. Nic nie robisz, leżysz i śpisz, a chudniesz :)

6. Wzbogać swoją dietę o spalacze tłuszczu, ale bez wysiłku

Jeśli nie masz ochoty przygotowywać tych wszystkich przepisów na środki spalające tłuszcz to po prostu możesz niektóre ze składników tych mikstur przemycić do swojej codziennej diety np. pijąc herbatę czy jedząc śniadanie :)

Produkty, które pomagają spalać tłuszcz to np.

  1. zielona herbata
  2. ostra papryka
  3. orzechy
  4. jajka
  5. cynamon
  6. ryby
  7. cytrusy

7. Nie ma rzeczy zakazanych

To nie ma być dieta, to ma być przyjemność. Dlatego jeśli masz ochotę na ciastko to zjedz je. Pamiętaj tylko by się nie opychać. Zjedz sobie dla smaku kawałek ciasta do kawy i wystarczy. Przecież nie musisz zjeść od razu całej blachy. Zakazy nie są dobre, lepiej po prostu zachować regułę zdrowego rozsądku.

8. Myj zęby

Pewnie zastanawiacie się jak mycie zębów może wpłynąć na Twoje odchudzanie :) Zacznij je myć po każdym posiłku. Dzięki temu gdy odejdziesz od stołu i umyjesz zęby to nie będziesz już sięgać po dokładkę. Mięta i świeży oddech zabiją chęć na jedzenie. Jedzenie wtedy nie smakuje już tak dobrze.

Źródło artykułu: https://brightside.me/inspiration-health/10-quick-tips-to-lose-weight-if-youre-a-lazybones-428560/

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły