12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

DomPelenPomyslow.pl 12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

Jeśli masz problemy z zasypianiem to koniecznie przeczytaj ten artykuł. Istnieje wiele czynników, które mogą utrudnić Ci nocny wypoczynek.

1. Zła temperatura powietrza

Optymalna temperatura do snu wynosi 15-23°C. Powyżej lub poniżej tego zakresu temperatur zaśnięcie będzie trudniejsze. Zwłaszcza teraz podczas upałów temperatura powietrza w sypialni może być znacznie wyższa, warto wtedy przed snem przewietrzyć pokój.

2. Ćwiczenia fizyczne przed snem

DomPelenPomyslow.pl 12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

Ćwiczenia stymulują układ nerwowy. Wykonywanie ich przed samym snem może utrudnić zasypianie, dlatego warto wykonać trening przynajmniej na 3 godziny przed pójściem spać.

3.  Brak harmonogramu

Nasz organizm musi odpocząć i bardzo lubi gdy wszystko dzieje się systematycznie. Wtedy może ustawić swój własny zegar biologiczny według, którego działa. Dlatego gdy w weekend nagle idziemy spać o innej godzinie niż zawsze może nam być trudno zasnąć. Najlepiej chodzić spać o tej samej porze pomiędzy godziną 22 a 1 w nocy.

4. Oświetlenie

DomPelenPomyslow.pl 12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

Nawet najmniejsze światło może sprawiać problemy z zaśnięciem. Im ciemniejsze pomieszczenie tym łatwiej wyciszyć zmysły i oddać się snu. Dlatego staraj się wyłączyć niepotrzebne źródła światła podczas zasypiania.

5. Hałas

Hałas samochodów na zewnątrz, bzyczenie wentylatora czy inne dźwięki mogą być problemem podczas zasypiania. Jeśli jest to możliwe i hałas Ci przeszkadza wypróbuj zatyczek do uszu.

6. Korzystanie z komputera w łóżku

DomPelenPomyslow.pl 12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

Łóżko jest do spania, jeśli chcesz posiedzieć przy laptopie czy telefonie to rób to w innym miejscu. Badania pokazują, że korzystanie z tych urządzeń w sypialni zmniejsza jakość snu.

7. Kofeina

Nie jest tajemnicą, że kofeina pobudza i utrudnia zasypianie. Dlatego nie powinno się spożywać kofeiny przed snem.

8. Próbujesz zasnąć na siłę

Jeśli sen nie przychodzi, a ty leżysz już 20 minut i nie możesz zasnąć to nie rób tego na siłę. Wstań, poczytaj książkę, gazetę, posłuchaj spokojnej muzyki lub zaplanuj jakieś swoje pomysły. Nie korzystaj tylko z telewizji, komputera. Senność sama przyjdzie i wtedy połóż się ponownie.

9. Alkohol

DomPelenPomyslow.pl 12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

Niekiedy alkohol pomaga zasnąć szybciej, ale nie powinnaś go stosować jako sposobu na szybkie zaśnięcie. Zmniejsza on bowiem jakość snu i nasz organizm wtedy w pełni nie odpocznie. Alkohol spożywaj najpóźniej na 2 godziny przed snem, a najlepiej nie pić go w ogóle.

10. Przeciążenie umysłu

Przerywaj wszelkie obowiązki umysłowe na 2 godziny przed snem aby móc się wyciszyć. Ogrom zadań, pomysłów i obowiązków, które kłębią się w naszej głowie może utrudnić nam zasypianie.

11. Brak rytuałów

DomPelenPomyslow.pl 12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem

Jeśli jesteś mamą wiesz na pewno jak ważne są rytuały w życiu niemowlaka. To dzięki nim dziecko wie kiedy jest czas na sen i pomaga mu się to wyciszyć. Rytuały pomagają również nam. Warto je sobie wprowadzić aby zaprogramować umysł. Może to być np. ciepły prysznic tuż przed snem.

12. Pozycja

Pójście spać w niewygodnej pozycji napręża Twoje ciało i uniemożliwia odpoczynek. Dlatego ważne jest by spać w swojej ulubionej, najwygodniejszej pozycji. Czasami dla partnera często zmuszamy się do pozycji, która jest nie wygodna. Warto wtedy wypracować wspólnie nową pozycję wygodną dla dwojga.

Zobacz również
Skomentuj

12 zaskakujących powodów, przez które możesz mieć problem z zaśnięciem