Zaczynasz siwieć bo brakuje Ci tego jednego składnika. Zobacz co zrobić by powstrzymać siwienie!

Uroda Data publikacji: 29 kwietnia 2018 / Aktualizacja: 2018-05-10

Jak zatrzymać siwienie włosów? Siwienie wiąże się z wieloma rzeczami. Mogą to być uwarunkowania genetyczne lub czynniki środowiskowe. Włosy siwieją bo tracą swój kolor wraz z ubytkami melatoniny będącej naturalnym barwinkiem odpowiadającym za kolor włosów.

Wczesne siwienie wiąże się też często z brakiem miedzi w naszym organizmie. Miedź pełni ważna w naszym organizmie rolę. Uczestniczy w transporcie tlenu do każdej komórki naszego organizmu. Dlatego od niej zależy praca wielu organów, a jej niedobory mogą ją zaburzać. Zapobiega ona również chorobom serca czy ukłądu krążenia oraz niszczy bakterie.

Miedź a siwienie

Jak twierdzi Klaus Oberbeil w książce „Minerały” siwe włosy mogą być związane z niedoborem miedzi. Wystarczy zmienić swoją dietę by proces ten zahamować. Jednak należy uważać bo nadmiar miedzi może być dla organizmu szkodliwy. Dzienne zapotrzebowanie wynosi 1,5-3 mg.

Naturalne źródła miedzi

Zawartość miedzi w mg podana jest na 100g produktu. Dlatego w przypadku wielu produktów należy je połączyć albo zjeść większą ilość. Pamiętaj jednak o całodniowym bilansie bo na pewno oprócz tych rzeczy będziesz jeść coś jeszcze co zawiera miedź.

  1. słonecznik – 1,87 mg
  2. pestki dyni – 1,57 mg
  3. orzechy laskowe – 1,29 mg
  4. wątroba wieprzowa – 0,63 mg
  5. natka pietruszki – 0,6 mg
  6. kasza gryczana – 0,41 mg
  7. płatki owsiane – 0,55 mg
  8. razowy chleb – 0,24 mg
  9. gorzka czekolada – 0,16 mg
  10. zielony grosze – 0,30 mg

Skutki nadmiaru miedzi

Informowaliśmy wcześniej aby uważać na dzienne zapotrzebowanie miedzi, które wynosi 1,5 do 3 mg na dobę. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że miedź można bardzo łatwo przedawkować i może mieć to negatywne skutki.

Zbyt duża ilość miedzi w organizmie utrudnia oczyszczanie wątroby i zaburza naturalny detoks. Stymuluje ona układ nerwowy, a gdy jest jej za dużo jest zbyt mocno pobudzony co zwiększa ilość adrenaliny. Może utrudniać zaśnięcie, ale powodować też zmienność nastrojów.

Na nadmiar miedzi narażone są mocno osoby zestresowane. Gdy wytwarza się w naszym ciele kortyzol miedź jest gromadzona w nerkach. Oprócz tego szybciej usuwany jest cynk i magnez, które uspokajają. Oprócz tego w grupie ryzyka są osoby z chorobami wątroby, niedoczynnością tarczycy i wegetarianie.

Toksyczne działanie miedzi może powodować

  1. trądzik
  2. anemię
  3. migreny
  4. alergie
  5. depresję
  6. zaburzenia chormonalne
  7. chroniczne infekcje
  8. niedoczynność tarczycy
  9. bezsenność
  10. nadciśnienie

Źródła

Podobne artykuły