Millennial Pink to ponadczasowy kolor, który przyciąga uwagę, zachwyca i wprowadza w przyjemny nastrój. W kulturze europejskiej jeszcze kilka lat temu róż przypisany był wyłącznie dziewczynkom, jako symbol ich płci, a jednocześnie niewinności, dziecięcej radości i spontaniczności. Dziś Millennial Pink śmiało noszą kobiety i mężczyźni; jest to kolor lekki i spokojny.
Millennial Pink to barwa, która podbija świat. Jest niemal wszędzie, bo pasuje do współczesnego stylu życia. Róż w tej charakterystycznej tonacji wykorzystują znane marki odzieżowe, producenci elektroniki, projektanci różnych branż, a nawet architekci. Codziennie widzicie go na szyldach, bilbordach, w witrynach sklepowych i pewnie nawet nie zdajecie sobie sprawy, że to właśnie Millennial Pink. Ten kolor nieświadomie uwodzi i fascynuje, zachęcając do odkrywania jego historii.
Historia koloru sięga XVIII wieku, a może nawet wcześniej. Piękny odcień rumianego beżu pojawił się na obrazie Huśtawka J.H. Fragonarda, symbolizując swobodę i frywolność, a jednocześnie sentymentalność czy nawet wyrafinowanie.
Na początku XX wieku różowe akcenty zaczęły pojawiać się w filmach. Z pewnością pamiętacie słynną duńską trójkę drobnych oszustów, zwaną Gangiem Olsena. W popularnej scenie podczas ostatniej wielkiej akcji, Egon, otwierając sejf, ma na sobie gumowe różowe rękawice. Tutaj bardziej kojarzą mi się z naiwnością, infantylnością, ale kolor świetnie oddaje charakter całej sceny.
W latach 70. i 80. zeszłego stulecia róż mógł kojarzyć się z czymś kiczowatym, potem zaczął być jednoznacznie łączony z lalką Barbie. Ale Millennial Pink jest zupełnie inny od lalkowego różu. No właśnie, czyli jaki?
Nazywanie kolorów, a właściwie określenie barwy jest bardzo trudne, więc posłużę się tutaj skojarzeniami. Ten róż jest jak czerwony grejpfrut, ale nieco jaśniejszy, jakby wychodziło z niego coś niebieskiego.
Millennial Pink ma różne odcienie, więc może też przypominać barwę brzoskwiniowo-łososiową. Niektórzy mówią, że to zarumieniony beż. Sama nazwa “róż” obejmuje bardzo szeroką gamę kolorów, od bardzo bladego, który łatwo uzyskać wrzucając do prania czerwoną chusteczkę z białą bielizną, do bardzo ciemnego odcienia fuksji.
Millennial Pink jest delikatny, przyjemny dla oka i bardzo pozytywny. Świat pokochał go za radość i szczerą rozkosz, która z niego płynie. Pasuje do wszystkiego – do słodkich lodów, pysznego kremu w torcie, ulubionej bluzki, ciepłego koca, stolika w restauracji, wygodnej kanapy, a nawet modnego telefonu.
Niektórzy uważają, że początek wielkiej popularności koloru Millennial Pink wiąże się z zaprezentowaniem w roku 2012 najnowszej kolekcji biżuterii Boucherona w kolorze różowego złota. Inni sądzą, że ta moda narodziła się dwa lata później, czyli w 2014 roku, kiedy pomalowano Grand Hotel Budapest na różne odcienie różu. Była to dość karykaturalna forma tak majestatycznej architektury, ale myślę, że dzięki temu ten kolor mocno utkwił w pamięci wszystkich, którzy widzieli film. Millennial Pink to odcień z tych najwyższych kondygnacji budynku.
Barwy mocno wpływają na nasze samopoczucie i mogą podświadomie sugerować wybór tego, a nie czegoś innego. Millennial Pink lubimy właśnie za jego charakter. Jest subtelny, nieprzesłodzony i lekkostrawny, tak daleki od kiczowatego ostrego różu.
W ostatnich latach można go zobaczyć naprawdę wszędzie, ale na jego wykorzystaniu skoncentrowały się przede wszystkim marki odzieżowe, producenci akcesoriów i obuwia oraz projektanci mebli i dodatków do wnętrz.
Millennial Pink jest niemal tak uniwersalny jak biel. Jest modny i nasuwa przyjemne skojarzenia, więc chętnie sięgamy po różowe ubrania. Lubimy też otaczać się meblami i dekoracjami w tej tonacji, bo przyjemnie rozjaśnia i optycznie powiększa wnętrze. Kolor może wydawać się bardzo kobiecy, ale nie stronią od niego również mężczyźni. Różowe koszulki i koszule to obecnie niemal standard w wielu męskich szafach.
We wrześniu 2015 roku firma Apple wprowadziła na rynek różowo-złoty iPhone. Kobiety (i to w każdym wieku!) oszalały na jego punkcie. Miesiąc później Thinx zaprezentował najnowszą kolekcję bielizny ciążowej w kolorze Millennial Pink, która również cieszyła się ogromną popularnością.
Kolejny przełomowy krok to kolekcja ceramiki łazienkowej Kohlera, która fantastycznie komponuje się z szarością, czernią, bielą i innymi odcieniami różu. Przyjemnie prezentuje się we wnętrzu i odbiega od klasycznych aranżacji. To idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy uwielbiają taktowną niesztampowość.
W kolorze Millennial Pink można kupić tekstylia do dekoracji pokoju czy łazienki, zastawę stołową, zegarek, pierścionek zaręczynowy, okulary słoneczne, buty, a nawet stojak na papier toaletowy! Wystarczy przewertować czasopisma modowe, by znaleźć imponujące akcesoria do codziennej i odświętnej garderoby. A przeglądając witryny z dekoracjami do wnętrz, spotkamy dziesiątki ciekawych dekoracji do mieszkania w tym kolorze.
Z okazji walentynek w 2016 roku popularne amerykańskie gwiazdy ufarbowały sobie końce włosów na różowo, rozpoczynając tym samym modę na róż na głowie. Dziś różowe końcówki włosów, a nawet cała fryzura, to podstawa oferty najlepszych salonów fryzjerskich.
Subtelny róż na ścianach wizualnie rozświetla i powiększa pomieszczenie. Przyjemnie współgra z bielą mebli i bardzo wyraźnymi czarnymi liniami na tekstyliach i dodatkach w pokoju. Wprowadzenie kolorowych akcentów nie zaszkodzi aranżacji, więc można pokusić się o akcesoria w innych barwach, byle nie przytłoczyły przestrzeni. Millennial Pink wspaniale wpisuje się w nowoczesne trendy wnętrzarskie.
Łazienka to specyficzna przestrzeń. Dla mnie jest miejscem wyciszenia, relaksu i odpoczynku, dlatego delikatny róż idealnie tu pasuje. Lustra dodatkowo potęgują wrażenie różowej rozkoszy i optycznie powiększają pomieszczenie. Producenci łazienkowej armatury i ceramiki proponują również różowe modele umywalek i wanien. Co więcej, dostępne są też całe kolekcje w tym kolorze, więc warto wydać nieco więcej i całkowicie zaszaleć!
W sypialni Millennial Pink można pięknie połączyć z brązem, tworząc harmonijną aranżację przepełnioną spokojem i ciszą. Naturalne drewno i dodatki dekoracyjne w podobnym odcieniu zbliżają do dziewiczej natury, natomiast róż wytwarza aurę czystości, niewinności i lekkości. W takiej sypialni można odprężyć się i zapomnieć o codzienności. A żeby za różowo nie było, warto pomyśleć o akcentach w innym kolorze – przecież róż świetnie współgra ze złotem!
Róż można z powodzeniem wprowadzić do kuchni. Nie musi on całkowicie zdominować przestrzeni – wystarczy, że pojawi się w postaci kilku dodatków. Delikatny grejpfrutowy odcień doda świeżości i przyjemnie pobudzi wnętrze. Róż świetnie będzie współgrał z bielą, obecnie tak popularną w kuchennych aranżacjach. Można tu pomyśleć o zastawie stołowej w kolorze różowym, tekstyliach, a nawet sprzęcie gospodarstwa domowego. W ofercie sklepów z elektroniką z pewnością znajdzie się toster, mikser czy robot kuchenny w odcieniach Millennial Pink.
Trudno się dziwić, że róż cieszy się rosnącą popularnością, zwłaszcza w aranżacji wnętrz. Jest elegancki, stonowany i wprawia w pogodny nastrój. Aby urządzić przestrzeń inspirowaną Millennial Pink nie trzeba kupować drogich mebli czy wyszukanych sprzętów. Wystarczy ciekawy pomysł i kilka charakterystycznych różowych akcentów. Millennial Pink można świetnie łączyć z innymi kolorami, ale pamiętajmy, że wnętrze musi być spójne!