Jak ugotować kaszę gryczaną?

Kuchnia Data publikacji: 20 listopada 2022

Kasza gryczana to niskokaloryczny i bogaty w błonnik pokarm, który można łatwo przygotować. Jest ona dobrym źródłem witamin z grupy B, a także żelaza i fosforu. Kasza gryczana jest lekkostrawna i ma niski indeks glikemiczny, co oznacza, że nie powoduje ona nagłego wzrostu poziomu cukru we krwi.

Aby ugotować kaszę gryczaną, należy:

Wymieszać 1 szklankę kaszy gryczanej z 2 szklankami wody lub mleka. Jeśli używasz mleka, będzie ona bardziej sycąca. Mieszaninę można także doprawić solą, pieprzem lub ulubionymi ziołami.

Gotować mieszaninę na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu, aż kasza gryczana będzie miękka i puszysta. Następnie odstawić ją na 5 minut, aby się napowietrzyła.Kasza gryczana może być podawana na ciepło lub na zimno.

Jest świetnym dodatkiem do sałatek, dań mięsnych oraz jako samodzielne danie. Można ją także wykorzystać do przygotowania deserów np. kasztanków czy kisielu.

Przepis na kisiel z kaszy gryczanej

Składniki

  • 1 szklanka kaszy gryczanej
  • 2 szklanki wody
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka masła
  • sok z 1 cytryny

Przygotowanie

Kaszę gryczana przelewamy wrzątkiem, mieszamy i odstawiamy na 15 minut. Następnie do garnka wlewamy 2 szklanki wody i gotujemy kaszę na małym ogniu pod przykryciem ok. 45 minut. Dodajemy 3 łyżki cukru, 1 łyżeczkę masła oraz sok z 1 cytryny.

Czy warto jeść kaszę gryczaną? 

Kasza gryczana jest bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika. Jest też niskokaloryczna, dlatego jest dobrym wyborem dla osób na diecie. Kasza gryczana ma również właściwości lecznicze, pomaga m.in. wzmocnić układ odpornościowy, zapobiega miażdżycy i reguluje pracę jelit.

Co można zrobić z kaszy gryczanej?

Kasza gryczana może być przyrządzana na wiele sposobów. Można ją gotować na parze, dusić lub piec. Dodając do niej warzywa i owoce, można przygotować smaczną i zdrową potrawę. Kasza gryczana jest też idealnym dodatkiem do zup i sałatek.

Podobne artykuły