Co zrobić, aby marketerzy przestali do nas dzwonić?

Porady Data publikacji: 24 lutego 2023

Każdy z nas narażony jest na niechciane telefony od marketerów. Nasze numery są wręcz towarem, który trafia do różnych baz danych i jest następnie sprzedawany kolejnym firmom zajmujących się marketingiem telefonicznym. Ilość połączeń jakie otrzymujemy, może czasem przytłaczać i denerwować. Tym bardziej, gdy otrzymujemy je o nieprzyzwoitych godzinach lub w dni wolne od pracy, gdy chcemy po prostu odpocząć. Jak sobie z takimi marketerami poradzić?

Walka z tego rodzaju telefonicznym spamem jest niestety bardzo ciężka. Jednak da się to zrobić, a warto spróbować, gdy nęka nas wyjątkowo jakaś firma. Najważniejsze jest jednak to, aby wiedzieć kto do nas dzwoni. Wtedy możemy rozpocząć jakieś działania. Dlatego warto nagrać nazwę firmy, którą marketer podaje na początku lub poprosić o jej powtórzenie i zapamiętać. Często nazwy te będą skomplikowane i trudne do zapamiętania – nie bez powodu. Część marketerów rozłączy się, gdy poprosimy o powtórzenie firmy, bo będą wiedzieli, o co nam już chodzi.

Mając nazwę firmy możemy zacząć działać, aby wycofać swoja zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych.

Wycofaj swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych

Przez telefon można wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Często jednak to się nie udaje, gdyż przypadkowo „zrywa połączenie”. Gdy nie dosłyszymy firmy i poprosimy o powtórzenie, też najprawdopodobniej połączenie się zakończy.

Jeśli zapytamy skąd posiadają nasze dane i chcemy, aby je wykreślono z listy, to też najprawdopodobniej połączenie zostanie przerwane, a dane nie zostaną wykreślone. Możemy też usłyszeć odpowiedź, że „komputer generuje numer telefonu”. Dlatego najlepiej jest po prostu zapamiętać dokładną nazwę firmy, która do nas dzwoni.

Skontaktuj się z IOD

Możemy więc spróbować napisać do IOD, który prowadzi daną firmę. Aby to zrobić, musimy jednak znać jej nazwę. Wtedy wpisujemy w Google „polityka prywatności + nazwa firmy”. Odnajdujemy na stronie dane do IOD (Inspektora Ochrony Danych) i będzie tam podany jego adres e-mail. Wówczas możemy napisać na ten adres z prośbą o wykreślenie naszych danych.

Identyfikowanie

Istnieją aplikacje, które identyfikują numery marketerów. Wtedy wyświetlą nam powiadomienie i będziemy wiedzieli, że nie warto tego połączenia odbierać. Możemy też blokować w telefonie numery, które już do nas dzwoniły i wiemy, że to marketerzy z firm, którymi nie jesteśmy zainteresowani.

Jak zniechęcić marketera do zawracania nam głowy?

Jeśli chcemy szybko zakończyć rozmowę, wystarczy po pierwszej informacji, że rozmowa jest nagrywana powiedzieć „nie wyrażam zgody na nagrywanie rozmowy”. Wtedy automatycznie się rozłączą, bez słowa.

Na początku często otrzymujemy pytanie targetujące. Rozmówca sprawdza, czy jesteśmy osobą, która może być potencjalnie zainteresowana ich produktem. Może to być pytanie „czy jest Pan właścicielem firmy?”, „czy jest Pan właścicielem domku jednorodzinnego?”. Jeśli odpowiemy negatywnie na jedno z takich pytań, to po prostu nie jesteśmy osobą, na którą będą chcieli tracić czas, więc się rozłączą.

Niestety w większości przypadków walka z takimi telefonami przypomina walkę z wiatrakami Don Kichota. Rycerz widząc wiatraki bierze je za olbrzymy, z którymi chce stoczyć walkę, która jednak nie przynosi żadnych efektów.

Podobne artykuły