10 rzeczy pomocnych w sklepach z odzieżą, o których nie dowiesz się od ich pracowników

Kategoria: Lifestyle
Tagi: brak tagów
Data publikacji: 2017-07-11

Gdy idziesz do sklepu odzieżowego możesz natknąć się na wiele sprytnych trików sprzedażowych. Na ogół ich nie zauważamy lub poddajemy się ich wpływom. Jednak znając te techniki bardzo łatwo można je zauważyć.

1. Sprzedaż przynosi korzyść sklepom, a nie klientom

To bardzo ważna zasada, której musisz się nauczyć i zawsze podejrzliwie patrzeć na przeceny. Zdarza się, że sklepy sztucznie podnoszą cenę, aby później „przecenić towar”.

2. Rozmiary kłamią

Różni producenci mają różne rozmiary, niektóre firmy sztucznie zmniejszają rozmiar ubrań, abyś chętniej je kupiła. Mieszczę się w S-kę, jest super, biorę :)

Zaobserwuj nas na Facebooku

3. Współpraca ze znanymi projektantami nie jest gwarancją jakości

Sieci sklepów czasami robią wypusty sygnowane jakimś znanym nazwiskiem. Chodzi o to byś zapłaciła więcej, za „ekskluzywny” towar. Często jednak jakość ubrań wcale nie jest lepsza, tylko ich cena :)

4. Bałagan w sklepie

Zauważyliście, jak wszystkie ubrania w sklepie są staranie poskładane, a dział sprzedaży jest w całkowitym chaosie z ubraniami ułożonymi na stosach? Chodzi o to abyś była zadowolona gdy uda Ci się w tym znaleźć coś naprawdę fajnego. To świadczy też o tym, że sklep jest rozchwytywany i tyle osób już chciało to kupić.

5. W produkcji odzieży stosuje się chemikalia

Nawet jeśli bluzka nosi napis, że jest 100% naturalna to i tak może być niebezpieczna dla zdrowia. Często chemikalia znajdują się w farbach, którymi został zabarwiony materiał. Inne chronią też ubrania przed owadami i pleśnią w trakcie transportu. Dlatego zawsze po kupieniu ubrań warto je wyprać zanim zaczniemy je nosić.

6. Syntetyczne materiały są takie same jak naturalne

Producenci często nadużywają syntetycznych ubrań by skłonić nas do kupowania droższych naturalnych materiałów. Kiedyś pokazywaliśmy Wam przykłady trików marketingowych na podstawie porównania. Bluzka z syntetycznego materiału kosztuje 35zł, a z bawełny 45zł. Różnica niby nie wielka, więc lepiej wziąć to co naturalne. Dlatego często kupujemy jakąś rzecz patrząc na metkę i materiał z jakiego została zrobiona.

Bawełna nie elektryzuje się, wchłania wilgoć z otoczenia i jest odporna na ścieranie. Poliester też jednak ma swoje zalety, jest tańszy, wytrzymały i termoplastyczny. Szybko schnie, jest również odporny na ścieranie i łatwy w konserwacji. Niestety elektryzuje się. Jednak dużo lepiej sprawdza się np. podczas uprawiania sportów bo potrafi transportować wilgoć.

7. Rzeczy w outlecie są gorsze jakościowo

Starając się zaoszczędzić pieniądze, wiele osób trafia do outletu. Jednak wiele ubrań tylko wygląda tam tak jak te same kolekcje w butikach, po prostu są wykonane z tańszych materiałów. To prawda, początkowo outlety sprzedawały resztki towarów i produkty ze skazą. Producent nie musiał tego wyrzucać, a ktoś cieszył się bo taniej to kupił. Nadal takie znajdziemy, ale prawdą jest też to, że wiele produktów, które znajdziemy w outletach nie było wcale przewidzianych do normalnej sprzedaży. Raport amerykańskiego Kongresu wskazuje, że 85% tamtejszej oferty outletów to produkty, które specjalnie do outletów zostały wytworzone.

8. Słaba jakość towarów

Pamiętacie jak kiedyś nawet kilkoro z rodzeństwa nosiło po sobie te same ubrania? Jeśli zajrzycie do szaf swoich babć zauważycie, że ich ubrania mimo, że są niemodne to są w dobrym stanie. Dzisiaj ze świeczką szukać takich ubrań. Wszystko ma być na sezon, a nawet krócej. Kolekcja się zmienia, musimy kupić przecież coś nowego. Właśnie to jest celem branży odzieżowej – kupuj tanio i często.

9. Moda zmienia się co tydzień

Wydaje nam się, że w roku mamy cztery sezony – wiosna, lato, jesień, zima. W modzie to tak nie działa. Polecam Wam film The True Cost. Pokazuje on jak naprawdę działa rynek odzieżowy i gdzie są produkowane nasze rzeczy, w jakich warunkach. Z niego dowiemy się też bardzo ciekawej rzeczy, w modzie tak naprawdę istnieją 52 mikrosezony. Tak naprawdę sieci odzieżowe starają się co tydzień wprowadzać coś nowego do sklepów abyśmy chcieli to mieć. Nie chodzi o zmianę całej kolekcji od razu.

10. Witryny mają Cię przyciągnąć, nie zawsze uczciwie

Sklep chce cię ściągnąć do środka, na witrynie znajdziecie reklamę -70% podczas gdy dotyczy ona tylko wąskiej grupy produktów. Jednak gdy już znajdziesz coś dla siebie jest szansa, że to kupisz.

Źródło artykułu: https://brightside.me/wonder-curiosities/10-things-clothes-shop-assistants-will-never-tell-you-about-351560/

Podobne artykuły