Te owoce pomagają schudnąć!

Tagi: brak tagów
Data publikacji: 2020-01-26 / Aktualizacja: 2022-03-28

Jesteś na diecie i szukasz pomysłów na to jak sprawić by jej efekty były lepsze? Dzisiaj powiemy Ci o owocach, które wspomagają odchudzanie. Ale zanim przejdziemy do tego tematu, chcielibyśmy powiedzieć Wam o jeszcze jednej rzeczy, która ma niesamowicie ważny wpływ na to czy udaje Wam się schudnąć.

Zastanawiacie się co to za rzecz? Jest to sen. Nie można spłycać jego znaczenia w diecie odchudzającej. Jest tak samo istotnym elementem odchudzanie jak zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna. Ba… możecie zacząć jeść zdrowo, chodzić na spacery i wcale nie chudnąć tylko dlatego, że śpicie zbyt mało. Sprawdzone na własnej skórze.

Sen jest jednym z najważniejszych elementów odchudzania

Zbyt mała ilość snu wpływa na nasze hormony. Jeśli śpimy mniej niż 6 godzin dziennie zaburzona jest praca hormonu odpowiedzialnego za głód, a jednocześnie stymulującego nasz metabolizm. Zaczynamy więc częściej podjadać i szybciej tyć.

W listopadzie zrobiłam eksperyment. Zaczęłam chodzić co drugi dzień na wieczorny spacer. Minimum 5 km – ok. 40-50 minut spaceru. Zrezygnowałam również z niezdrowych i tłustych rzeczy. Waga drgnęła, ale efekt nie był zadowalający. Uznałam, że to problem wody. Zaczęłam więc pić jej więcej, dodawać do niej imbiru i cytryny, aby zwalczyć retencję. Efekty nie były zbyt imponujące.

Po miesiącu przestałam. Jestem osobą, która sypia mało. Często poniżej 6 godzin dziennie. Postanowiłam więc sprawdzić właśnie wpływ snu bo, że jest istotny wiedziałam. Często o tym słyszałam i czytałam. Postanowiłam jednak sprawdzić jak ważny jest.

Pierwszy dzień zaśnięcie było trudne. Leżałam, czytałam książkę, wierciłam się, w końcu zasnęłam. Rano trzeba było wstać wyszykować dzieci. Postanowiłam jednak w dzień nie odpoczywać. Przemęczyć się i wieczorem pójść spać. Udało się zasnąć ze zmęczenia dużo wcześniej. Następnie przez tydzień kontynuowałam to śpiąc ok. 8 godzin dziennie. W tym czasie nie chodziłam na spacery, ale odżywiałam się normalnie – z głową, ale nie rezygnując ze wszystkiego. Udało mi się w ten tydzień schudnąć tyle co przez miesiąc wcześniej.

Przekonałam się więc na własnej skórze jak istotna jest rola snu w odchudzaniu. Jeśli więc jesteście na diecie, nawet ćwiczycie, a efekty nie przychodzą, zastanówcie się jak dużo śpicie.

Wróćmy jednak do tematu. Owoce są świetną przekąską na diecie. Zapewniają nam dopływ witamin i minerałów. Zawierają też cukier (fruktoza), który dodaje nam energii, ale jak to z cukrem – z owocami też przesadzać nie możemy. Istnieją jednak owoce, które w naturalny sposób sprzyjają utracie kilogramów. Warto więc umieścić je w swojej codziennej diecie. Będą zdecydowanie lepszą przekąską niż batonik czy ciasteczko. Na ich bazie możemy robić również koktajle, które później zabierzemy ze sobą do pracy na drugie śniadanie czy podwieczorek.

Cytryna

Cytryna pomaga usunąć nadmiar zgromadzonej w organizmie wody i usuwa z niego toksyny, które spowalniają metabolizm. Regularnie piję wodę z cytryną, ale robię jedną rzecz. Cytrynę myję dokładnie, a następnie obieram ze skórki. Do butelki z wodą wrzucam sam miąższ.

Dlaczego? Otóż dlatego, że jest to owoc importowany i znajduje się na liście owoców, które zawierają na sobie najwięcej pestycydów. Dlatego ze skórki lepiej zrezygnować. Tym bardziej, że po pewnym czasie woda przez nią robi się gorzka. Jeśli dodamy sam miąższ do butelki to woda przez długi czas jest smaczna.

Grejpfrut

Grejpfrut również pomaga usunąć wodę zatrzymaną w organizmie. Jest smaczny i w większości składa się z wody, dlatego ma mało kalorii. Świetnie sprawdza się jako baza do soków i koktajli.

Owoce leśne

Jagody, borówki, jeżyny czy maliny to bogate źródło błonnika, które pomaga w poprawie metabolizmu i wydalaniu złogów pokamrowych.

Do tego poprawiają one wchłanianie cukrów i tłuszczy, a to sprzyja diecie odchudzającej. Dlatego warto je spożywać jak najczęściej gdy tylko mamy na nie sezon.

Jabłka

Jabłko to idealny pomysł na szybką przekąskę pomiędzy posiłkami. Jest bogate w błonnik, dlatego sprzyja odchudzaniu. Jest też małokaloryczne, a zawartość kwasu ursulowego wspomaga spalanie tłuszczu zgromadzonego w naszym organizmie.

Gruszki

Gruszki podobnie jak jabłka również są dobrym źródłem błonnika. Zawierają też przeciwutleniacze, które wspomagają efekty diety odchudzającej. Wpływają również na retencję wody w organizmie.

Podobne artykuły