Jak się ważyć by miało to sens?

Bez kategorii Lifestyle Data publikacji: 29 grudnia 2019 / Aktualizacja: 2022-03-28

Kontrolujesz swoje efekty odchudzania na zwykłej łazienkowej wadze? Musisz wiedzieć o tym, że wyniki ważenia w ciągu tego samego dnia mogą wynosić nawet kilka kilogramów. Ma na to wpływ wiele czynników. Dlatego warto wyposażyć się w wagę, która poda nam więcej informacji np. o tkance tłuszczowej i masie mięśniowej czy ilości wody w organizmie. Jednak i zwykła waga pomoże Ci w kontroli swojej diety pod warunkiem, że będziesz ważyć się w odpowiedni sposób.

Jak się ważyć

Zacznijmy od najprostszej rzeczy, którą jest położenie wagi. Ważmy się na twardej powierzchni, najlepiej w łazience gdzie mamy płytki. Ważenie się na panelach nie jest dobre. Te potrafią się uginać i przez to wynik będzie nieprawidłowy. Dlatego podłoże powinno być równe i twarde. Najlepiej też wagę stawiać zawsze w tym samym miejscu.

Następnie warto pamiętać o tym aby ważyć się zawsze o tej samej porze. Ja proponuję Ci poranek po załatwieniu swoich potrzeb. Gdy nasz organizm jest już oczyszczony stań na wadze i zanotuj wynik. Jeśli masz centymetr zmierz również obwód brzucha i go zapisz. On jest też bardzo dobrym wskaźnikiem tego czy udaje nam się chudnąć. Trening może sprawiać, że masa mięśniowa będzie rosnąć, dlatego waga nie będzie spadać tak drastycznie. Za to obwód brzucha będzie się zmniejszał i dzięki sprawdzaniu tego parametru, będziemy o tym wiedzieć.

Nie waż się zbyt często. Nie ma sensu codzienne ważenie się, a zwłaszcza kilka razy dziennie. Najlepiej wybrać 1-2 dni w tygodniu. Stosować dietę, ćwiczyć. Gdy przyjdzie dzień ważenia odwzorować warunki z poprzedniego tygodnia i stanąć na wadze. Wtedy będziemy mieć obraz całej sytuacji.

Wahania masy ciała

Pamiętaj o tym, że wahania wagi są normalne. Zwłaszcza w przypadku kobiet, na które oddziałują dodatkowo hormony. Różnica między rankiem, a wieczorem może wynosić nawet 2-3 kilogramy. Nie da się jednak tak szybko przytyć. Wszystkiemu winna jest woda zgromadzona w organizmie. Dlatego posiadając wagę, która potrafi podać nam jej zawartość możemy zdiagnozować problem i nie przejmować się skokami wagi. Wody zawsze możesz się pozbyć, nawet jeśli waga pokaże 1kg więcej, ale za to tkanki tłuszczowej będzie mniej niż poprzednio, to traktuj to jako sukces.

Podobne artykuły