Co zrobić, gdy podczas wypłaty pieniędzy w bankomacie, ten nie wyda nam banknotów, ale za to środki pobierze z naszego konta? Nikt z nas nie chciałby znaleźć się w takiej sytuacji, ale bankomat to urządzenie jak każde inne i też może ulec awarii. Dlatego warto wiedzieć, co w takiej sytuacji zrobić. Tym bardziej, że większość z nas korzysta z szybkich wypłat gotówki za pomocą bankomatów.
Jeśli spotka Cię taka sytuacja, to nie czekaj, a od razu zacznij działać. Zapisz sobie dokładną godzinę, w której miała miejsce sytuacja. Możesz zrobić sobie screen ekranu telefonu, na którym wyświetlana jest aktualna godzina.
Sfotografuj też bankomat, tak by było widać, przy którym bankomacie się znajdujesz. Warto aby był widoczny również jego numer. Sfotografuj też komunikaty, które pojawią się na ekranie. Jeśli wydrukowane zostanie potwierdzenie, zachowaj je. Pamiętaj, że bankomaty są monitorowane. Będzie więc widoczne na nagraniu, czy odebraliśmy pieniądze.
Sprawdź przez aplikację mobilną swoje konto, czy środki na pewno zostały zabrane z konta. Następnie zadzwoń na numer obsługi bankomatu, który znajduje się na urządzeniu. Poinformuj o zaistniałej sytuacji i poproś o odnotowanie tego faktu. Następnie zrób screen ekranu, tak aby było widoczne, o jakiej porze kontaktowałaś się z serwisem i pod jakim numerem oraz ile trwało połączenie.
Teraz czas na telefon do banku. Jeśli bankomat znajduje się przy banku, to sprawa jest łatwiejsza. Wystarczy wejść do środka i zgłosić problem. Jeśli jednak korzystasz z innego bankomatu, lub poza godzinami pracy placówki, wtedy skorzystaj z numeru infolinii. Główna infolinia banku czynna jest zwykle przez 24 godziny i przez 7 dni w tygodniu. Poinformuj o zdarzeniu i poproś o zgłoszenie reklamacji w celu odzyskania pieniędzy.
W zależności od banku, reklamację będzie można złożyć przez infolinię, w oddziele, przez bankowość elektroniczną lub listownie. O sposób złożenia reklamacji musimy więc dopytać podczas rozmowy telefonicznej na infolinii.
W przypadku zgłoszenia reklamacji potrzebne będą nam właśnie dowody, które zebraliśmy. Pamiętaj, że może dojść do sytuacji, w której żadna ze stron nie będzie poczuwała się do winy (bank lub operator bankomatu). Wtedy może dojść nawet do konieczności złożenia pozwu, a zebrane przez nas dowody posłużą nam w sądzie.