Jak pozbyć się obwisłej skóry na ramionach?

Uroda Data publikacji: 17 kwietnia 2018

Jak pozbyć się obwisłej skóry na ramionach? Gdy skóra ramion traci elastyczność zaczyna zwisać. Problem ten dotyczy zarówno kobiet jak i mężczyzn. Dzisiaj postaramy się go rozwiązać i podpowiemy Wam jak ponownie ujędrnić skórę ramion. Jest to oczywiście możliwe, wymaga od nas jedynie zaangażowania.

Obwisła skóra na ramionach

Dlaczego skóra na ramionach traci elastyczność? Powodów może być wiele. Dwa najczęstsze to wiek i waga. Gdy starzejemy się nasza skóra ma coraz mniej kolagenu. Kolagen jest białkiem, które naturalnie występuje w naszym ciele i odpowiada za elastyczność naszej skóry. Brak wystarczającej ilości kolagenu zaczyna objawiać się zmarszczkami i zwisającymi fałdkami skóry.

Skóra na ramionach może również zwisać ze względu na szybką utratę wagi. Gdy tyjemy nasze komórki tłuszczowe rozrastają się. Skóra musi zatem naprężać się by sprostać nowej objętości naszego ciała. Jednak powrót do jej wcześniejszego stanu jest bardzo trudny. Dlatego gdy szybko stracimy na wadze nasza skóra nie nadąży za zmianami i będzie jej po prostu za dużo. To sprawia, że nie ma już swojej dawnej elastyczności i zaczyna zwisać.

Wiemy zatem, że proces ten może być determinowany upływem czasu lub utratą wagi. Nie zmienia to jednak faktu, że obwisła skóra ramion jest problemem, którego raczej każda z nas chciałby się pozbyć. Jak tego dokonać? Musimy oczywiście przywrócić skórze elastyczność.

Nie będzie to jednak łatwe i musicie uzbroić się w cierpliwość oraz sumiennie podejść do problemu. Jednym z elementów całego procesu będzie uzupełnienie w naszym organizmie składników, które są dla skóry niezbędne w tym kolagenu. Drugi etap ujędrniania skóry to specjalne ćwiczenia. W tym artykule skupimy się na ramionach, ale ćwiczenia takie dostępne są na wszystkie partie ciała.

Przygotuj się na to, że efekt nie pojawi się od razu. Musisz uzbroić się w cierpliwość. Nie obiecujemy Ci złotego środka, który wystarczy raz nałożyć na skórę i rano będzie ona idealna. Coś takiego po prostu nie istnieje. Jedynym sposobem jest odpowiednia dieta oraz ćwiczenia (ew. operacja plastyczna).

Jak przywrócić skórze elastyczność

Zacznijmy od zagadnień związanych z dietą, a dokładnie witamin, które pełnią ważną rolę w odbudowie naszej skóry. Sucha skóra nie może być jędrna, a witaminą, której niedobory powodują suchość skóry jest witamina A. Dobrymi źródłami witaminy A jest mleko, ser żółty, jaja, wątroba, łosoś czy makrela. Dlatego warto wzbogacić swoją dietę o te produkty.

Nasza skóra potrzebuje również witaminy E. Aby jej dostarczyć możemy nacierać ją oliwą co dodatkowo ją ujędrni i nawilży. Oliwa z oliwek jest bowiem jej bardzo dobrym źródłem. Oprócz tego znajdziemy ją w nasionach słonecznika czy orzechach.

Oczywiście nie zapomnijmy o kolagenie, który jest tutaj najważniejszym składnikiem diety mającym na celu ponownie ujędrnić naszą skórę. Wielu z nas wydaje się, że jedynym źródłem kolagenu są specjalne kremy do skóry, otóż nie. Znajdziemy go również w naturalnych produktach lub suplementach diety. Kolagen to naturalny element tkanki łącznej dlatego znajdziemy go w naturalnych produktach pochodzenia zwierzęcego. Domyślacie się w jakich? Jeśli myślicie o żelatynie to oczywiście jest to bardzo dobry kierunek. Dobrym jego źródłem będą galaretki z nóżek wieprzowych. Dobre również będą galaretki owocowe. Wszystko co zawiera naturalną żelatynę.

Dla osób, które nie lubią gotować mogę polecić kolagen w kapsułkach, który znajdziecie w wielu aptekach. Jego przyswajanie jest proste bo wystarczy jedynie połknąć kapsułkę. Znajdziemy go też w sproszkowanych chrząstkach czy pletwie rekina. Chrząstkę rekina również możemy kupić w postaci tabletek.

Ćwiczenia na obwisłe ramiona

Deska

Deska to świetne ćwiczenie na wzmocnienie mięśni trójgłowych. Pozwolą nam one uzyskać jędrna ramiona i usunąć obwisłą skórę. Przyjmij pozycję (widoczna na zdjęciu poniżej) i wytrzymaj 30 sekund. Zrób sobie od 30 do 90 sekund przerwy w zależności od potrzeby i powtórz. Jeśli jesteś początkująca możesz to ćwiczenie wykonać na kolanach zamiast na palcach. Zacznij od czterech powtórzeń zamieniając rękę startową.

Damskie pompki

Damskie pompki różnią się od męskich tylko tym, że wykonujemy je na podpartych kolanach. To ułatwia nam pracę przenosząc mniejsze obciążenie na ręce. To jednak w zupełności wystarczy aby ujędrnić nasze ramiona. Uklęknij i podeprzyj się na rękach. Przybliż brodę do ziemi, odczekaj 3 sekundy i powróć do pozycji wyjściowej. Na początku zrób 10 powtórzeń ćwiczenia. Potem dokładaj kolejne serie po 10 powtórzeń robiąc sobie 30 sekundowe przerwy.

Oczywiście jeśli masz siłę możesz wykonywać normalne pompki. Takie ćwiczenie będzie jeszcze skuteczniejsze.

Ćwiczenia z hantlami

Stań wyprostowana. Jeśli nie masz hantli możesz użyć 1,5 litrowe butelki wypełnione wodą. Chwyć je w dłonie i unieś na wysokość głowy zgięte w łokciach. Unieś je teraz do góry do pełnego wyprostowania. Wytrzymaj trzy sekundy i ponownie spuść je powoli do pozycji wyjściowej. Wykonaj 10 powtórzeń tego ćwiczenia. Jeśli dajesz radę dodawaj kolejne serie po 10 powtórzeń w 30 sekundowych odstępach czasu.

Drugie ćwiczenie z hantelką jest bardzo podobne jednak tutaj unosimy jedynie jedną rękę na wysokość głowy. Następnie przekładamy ją za głową na drugą stronę. Powracamy do pozycji wyjściowej i robimy tak samo drugą ręką. Wykonujemy 10 powtórzeń na każdą rękę.

Podobne artykuły