Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się skąd nalewak wie, że bak jest już pełny to dzisiaj oświecimy Was :) Jest to bardzo proste i ciekawe. Wiedza z serii tych raczej bezużytecznych, ale za to ciekawych informacji.
Gdy włożycie nalewak do wlewu paliwa i zablokujecie go aby paliwo ciągle leciało to on sam odskoczy gdy bak będzie już pełny. Dzieje się tak dlatego, że wewnątrz nalewaka oprócz przewodu paliwowego istnieje specjalny przewód oraz membrana, przez które przepływa powietrze i opary paliwa.
Paliwo wydziela opary, które są cięższe niż powietrze. Gdy ciśnienie cieczy przekracza ciśnienie powietrza powoduje to zamkniecie przepływu paliwa. Jest to tak zwany efekt Venturiego.
Ciekawe jest tutaj to, że sam nalewak nie ma przecież żadnego mechanizmu, który sprawdzałby ilość paliwa w baku, sprawdza po prostu ilość oparów paliwa. Dlatego też mechanizm ten blokuje dopływ paliwa, ale za to nie robi to precyzyjnie, dlatego często jeszcze sporo można dolać nawet po odbiciu nalewaka.