Wyniki analizy ASM Sales Force Agency pokazują, który sklep w styczniu był najtańszy. ASM Sales Force Agency zbiera dane o cenach produktów, a następnie przedstawia je w swoich opracowaniach. Z ostatniego raportu wynika, że cena za podstawowe zakupy spożywcze w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o 15%. Zdrożały wszystkie z 10 produktów, które znajdują się w podstawowym koszyku zakupowym.
ASM Sales Force Agency bada 14 sieci zakupowych w Polsce. Według zebranych danych w 11 z nich w styczniu było drożej niż w grudniu. Tylko w dwóch sklepach spadły ceny. W Dino o 0.28% oraz e-grocery o 0.09%.
W porównaniu z grudniem średnia cena koszyka zakupowego wzrosła o 1.95%. Co ciekawe, największe podwyżki cen dotyczą Biedronki, która przez wielu z nas uważana jest za najtańszy sklep. Nie oznacza to jednak, że w ujęciu rocznym w innych sklepach ceny spadły. W 13 badanych sklepach wzrosły.
Najtańszym sklepem w styczniu okazał się Auchan. Tutak koszyk podstawowy wynosił 233,15 zł. Średnia ze wszystkich sieci to 273,72 zł. Na przygotowanym przez AMS Sales Force Agency wykresie bardzo dobrze to widać.
Źródło artykułu: https://www.asmsalesforce.pl/koszyk-zakupowy-w-styczniu-2023-drozszy-o-15/