Jak przyśpieszyć metabolizm podczas snu?

Jak przyśpieszyć metabolizm podczas snu i po co w ogóle to robić? Nawet gdy my śpimy to nasz organizm wcale się nie wyłącza. Nadal zachodzi w nim wiele procesów, które wymagają energii, a energia pobierana jest z kalorii. Jeśli więc przyśpieszymy metabolizm podczas snu czyli zwiększymy zużycie kalorii na czynności, które nasz organizm wykonuje, to okaże się, że zaczniemy chudnąć śpiąc. Oczywiście nie będzie to spektakularny wynik, ale w połączeniu z naszymi dotychczasowymi staraniami i dietami sprawi, że schudniemy szybciej.

Jak przyśpieszyć metabolizm podczas snu?

Zajmiemy się dzisiaj kwestią przyśpieszenia przemiany materii w nocy. Wpływać na to może wiele rzeczy dlatego warto je wszystkie tutaj przedstawić. Już sama ilość snu jest ważna.

Śpij przynajmniej 7 godzin

Badania pokazują, że osoby, które śpią ok. 5 godzin dziennie mają 30% większe szanse na przytycie niż osoby, które śpią 7 godzin. Dlatego powinniśmy się wyspać co już ma dobry wpływ na naszą przemianę materii. Nie rezygnujmy ze snu, śpijmy 7 godzin dziennie.

Zjedz lekką kolację

Chcemy aby nasze ciało spalało kalorie na noc więc nie dokładajmy mu ich za dużo i nie zmuszajmy do długiego trawienia produktów, które zjemy na kolację. Dlatego kolacja powinna być lekka i zdrowa. Nie jedz tłustego mięsa, pieczywa i słodyczy lub słonych przekąsek.

Kolacja powinna być również zjedzona o odpowiedniej porze czyli na dwie godziny przed pójściem spać.

Zmniejsz temperaturę w sypialni

Część energii podczas snu poświęcana jest na ogrzanie naszego ciała. Nie ruszamy się więc organizm musi ciężej pracować by utrzymać optymalną temperaturę. Im zimniej jest w otoczeniu tym więcej kalorii musi spalić aby temperaturę utrzymać. Oczywiście nie popadajmy w skrajność i nie róbmy w sypialni lodówki na sen. Jednak takie 18-19 stopni będzie wystarczające aby dobrze spać, a jednocześnie pozwoli nam spalić więcej kalorii. Dlatego na noc w zależności od pory roku możemy otworzyć okno, przykręcić kaloryfery czy przewietrzyć pomieszczenie.

Dobrze zaciemnij pomieszczenie

To ciekawe, ale jak pokazują badania im mniej w nocy światła tym mniej narażeni jesteśmy na otyłość i to o 21% w porównaniu do osób, które śpią w jasnych pomieszczeniach.

Napój przyśpieszający metabolizm podczas snu

Możesz również wieczorem wspomóc się suplementami diety, które przyśpieszają metabolizm. jednym z nich może być ten prosty napój, który wystarczy wypić przed snem. Przygotuj napój według przepisu poniżej i wypij szklankę napoju przed snem.

Składniki

  • 1,5 litra zimnej filtrowanej wody
  • łyżeczka starego imbiru
  • ogórek
  • cytryna
  • świeża mięta

Przepis wideo

Skomentuj

Jak przyśpieszyć metabolizm podczas snu?