Porady kobiety, której udało się zrzucić 20kg. Zobacz co ona zrobiła!

Zdrowie Data publikacji: 25 września 2016

Musimy być świadomi, że 20kg nie da się schudnąć w jeden dzień. Wymaga to ciężkiej pracy i kilku miesięcy solidnej diety. Ale można to zrobić, ważne by zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które podpowie nam osoba, której to się udało.

zv7tl

1. Zacznij od małych rzeczy

Nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę. Już dwa małe kroki mogą dać efekt i zaczniesz chudnąć, a wtedy zdobędziesz motywację do tego by kontynuować swoją metamorfozę.

Zrób dwie rzeczy: wyeliminu cukier. Zacznij pić kawę i herbatę bez cukru. Po miesiącu gdy spróbujesz kawy z cukrem wyda Ci się ona nie smaczna. Tak jest, sama przez to przeszłam :) Druga rzecz to aktywność fizyczna. Zacznij od spacerów. Zamiast jechać do sklepu, który jest oddalony od kilometr po prostu się przejdź. Już dwie małe zmiany pozwolą Ci rozpocząć swoją przygodę z odchudzaniem.

2. Bądź realistką

Nikt nie mówił, że będzie łatwo. Nie będzie. Pyszne rzeczy będą Cię kusiły. Czasem będziesz czuła się głodna. Znajomi będą zapraszać Cię na piwo i jeść golonkę, a ty sałatkę z oliwkami. Odchudzanie nie jest proste i wymaga wyrzeczeń. Za to nagroda jest warta swojej ceny. Potem dużo łatwiej będzie Ci utrzymać wagę. Będziesz szczupła i szczęśliwa i będziesz sobie mogła pozwolić na odstępstwa od diety i pyszną pizzę oraz piwo. Dlatego warto wytrzymać parę miesięcy :)

3.  Czasami nie będzie efektów, ale nie poddawaj się

tape-403586_960_720

Gdy zrzucamy tak wiele kilogramów powstają momenty gdy waga się zatrzymuje. Mimo, że dalej trzymamy dietę i ćwiczymy wskazówka na wadze nie rusza się. Tak niestety to działa i trzeba przetrzymać ten okres. Może potrwać nawet kilka tygodni, ale jeśli wytrwamy nasza waga znowu ruszy.

4. Wymyśl dania, które zjesz z ochotą

Podczas diety zaczynają nam się nudzić potrawy. Dlatego warto mieć kilka dietetycznych potraw w rezerwie, które bardzo lubimy. Gdy przychodzi kryzys i już nie możemy patrzyć na to co jemy to robimy sobie takie danie i energia nam wraca :)

5. Cheat meal

burger-1156564_960_720

Idea cheat meal’a jest bardzo prosta. Raz na jakiś czas jemy posiłek, który nie jest dietetyczny np. hamburger. I ja go kilka razy stosowałam w swojej diecie, ale są osoby, które robią to regularnie. Po pierwsze podobno pomaga podkręcić metabolizm i daje jakąś różnorodność organizmowi. Po drugie poprawia nasz stan psychiczny i podejście do diety. Warto czasem więc nie mieć do siebie wyrzutów i zjeść cheat meal aby poczuć się lepiej.

6. Zamień stare niezdrowe na nowe zdrowe

Nie rezygnuj ze swoich ulubionych potraw. Jeśli lubisz pizzę zacznij ją robić na domowym razowym cieście.

Przepis na dietetyczną pizzę

Jeśli lubisz frytki nie musisz z nich rezygnować. Możesz zacząć je robić w inny sposób np. z batatów.

Zobacz jak zrobić dietetyczne frytki

Bardzo wiele potraw można przygotować w sposób dietetyczny i wcale nie trzeba z nich rezygnować :) Więcej dietetycznych przepisów możecie znaleźć tutaj na naszej stronie. Może jakieś Wam się spodobają :)

6. Zamień niezdrowe przekąski na zdrowe

apple-2311_960_720

Każda z nas lubi przekąski. Idealne do swojego ulubionego serialu lub po prostu podczas wieczornego relaksu przy filmie. Niezdrowe przekąski w postaci chipsów i innych słonych przekąsek możesz zrobić w wersji fit. Mamy dla Was kilka fajnych przepisów, które warto wypróbować.

Przepisy na zdrowe przekąski, które możesz zjeść przed snem

7. Gotuj sama

Staraj się jak najczęściej gotować sama. Jeśli zamówisz coś lub kupisz coś gotowego to zapewne nie będzie to zbyt dietetyczne. Spotkałam się nawet z tym, że restauracje reklamujące się jako „fit” przywoziły mi rzeczy, które nie za bardzo nadają się na dietę redukcyjną, chociaż tak mówiono. Dlatego najważniejsze podczas diety jest by gotować samemu. Zajmuje to trochę czasu więc staraj się wybierać potrawy, które nie zajmą Ci dużo czasu.

8. Więcej warzyw

cauliflower-1676194_960_720

Postaraj się by Twój obiad w 2/3 składał się z warzyw. Pozostałą część to mięso (chude) i węglowodany (kasza gryczana, brązowy ryż, pełnoziarniste makarony itd.). Dzięki tak zbilansowanemu posiłkowi możesz mieć pewność, że się najesz, a jednocześnie Twój bilans kaloryczny dnia będzie zadowalający. Warzywami się nie ograniczaj, jedz ich tak dużo, żebyś nie czuła się głodna. Jest to szczególnie ważne na początku gdy nagle posiłki robią się mniejsze i zawsze czujemy się głodni. Nie powinniśmy dopuść do takiego uczucia podczas jedzenia na diecie.

9. Nie kupuj niezdrowej żywność

Jeśli masz w domu niezdrową żywność to będzie Cię po prostu kusiła. Lepiej jej nie kupować, a partnera jeśli taką lubi poprosić aby z niej zrezygnował albo trzymał gdzieś gdzie nie wiesz.

10. Ćwiczenia

exercise-1581583_960_720

Zacznij ćwiczyć. Im szybciej tym lepiej. Nie musisz od razu się zaharowywać, ale po prostu na pewnym etapie odchudzania będziesz musiała zacząć ćwiczyć. Warto więc od początku zacząć przygotować się do tego fizycznie małymi kroczkami. U nas również znajdziesz różne ćwiczenia, które możesz wypróbować w domu.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły