28 stycznia 2015

Nocne przekąski, które nie zaszkodzą Twojej sylwetce

midnight-snacking

Ciekawostka! Sposób z ciepłym mlekiem jest dość stary i zapewne część z nas słyszała już o nim od swoich babć. Jak jednak naprawdę to wygląda? Otóż mleko zawiera tryptofan, odpowiadający za dobry sen. Mogłoby się wydawać, że nasze babcie miały rację i warto korzystać z ich sposobów. Z drugiej jednak strony w mleku znajdziemy oczywiście również białko, które w znaczący sposób utrudnia działanie tryptofanu. Tak więc ciepłe mleko na sen ma raczej działanie placebo, a jego efekt możemy zawdzięczać skojarzeniem z dzieciństwem i usypianiem nas przez dorosłych.

– Suchar posmarowany Nutellą + mleko: suchar pełnoziarnisty posmaruj 1 łyżeczką kremu „Nutella” i popij szklanką chudego mleka.
– Wspomnij lato: będziesz potrzebowała jednego listka wafla, połóż na nim 5 pokrojonych truskawek i polej jedną łyżeczką syropu klonowego.
– Jak w dzieciństwie: Podgrzej 1 szklankę chudego mleka z 1 jedną łyżeczką syropu czekoladowego. Wypij zagryzając kilkoma niewielkimi krakersami.
– Słodka przekąska białkowa: kilka krakersów z mąki pszennej posmaruj naturalnym masłem orzechowym. Popij herbatą z 2 łyżeczkami mleka.
– Zwykłe płatki: Zmieszaj ¼ płatków o smaku czekoladowym i ¼ zwykłych płatków, zalej ½ szklanki chudego mleka i dodaj ¼ szklanki pokrojonych truskawek.
– Szybki pudding bananowy: pokrój banana, zalej chudym mlekiem i zmiksuj. Tym sposobem wyjdzie smaczny i niekaloryczny koktajl.
– Brzoskwiniowy mus: pokrój 1 średnią brzoskwinię i zalej ½ szklanki zimnego jogurtu waniliowego.
– Prażona kukurydza warta grzechu: 4 szklanki prażonej kukurydzy posyp jedną łyżką stołową cukru brązowego
– Marchewka pokrojona w słupki – zamiast paluszków. Sprawdza się idealnie, gdy szukasz czegoś do podjadania przed telewizorem czy w czasie buszowania po internecie.
– Łosoś – jego właściwości wykorzystuje Madonna i każda z nas powinna wziąć z niej przykład. Łosoś dostarcza kwasów omega-3, które pomagają nam zachować młody wygląd i szczupłą sylwetkę, gdyż pobudzają trawienie.
– Cytrusy – te niskokaloryczne owoce dają porządny zastrzyk witaminy C.
– Maliny – zawarty w nich błonnik reguluje pracę jelit i pomaga w odchudzaniu. Poza tym maliny są bogate w witaminy i antyoksydanty, zawierają magnez, wapń, potas.