Nie możesz schudnąć pomimo diety? Mogą być 4 powody, zobacz jakie.

Często z odchudzaniem pojawiają się problemy, zwłaszcza gdy przeprowadzamy cały proces bez żadnego nadzoru dietetyka. Przechodzimy na dietę, stosujemy pewne zasady, które sobie obraliśmy, ale nie chudniemy. Co się dzieje? Jest kilka powodów i dzisiaj przedstawimy Wam cztery z nich!

Nie utrzymujesz ujemnego bilansu kalorycznego

Jeśli nie liczysz kalorii, a mało osób na diecie tak naprawdę przykłada do tego skrupulatną uwagę, może okazać się, że nadal jesz za dużo. Możesz zmniejszyć ilość pokarmów, które w ciągu dnia przejmujesz, ale to nic nie da jeśli zastąpisz je bardziej kalorycznymi. Całym sukcesem w odchudzaniu jest to, by jeść mniej kalorii niż się potrzebuje. Wszyscy na swoje codzienne życie zużywamy kalorie, nawet podczas snu organizm ich potrzebuje aby nas ogrzać. Nie robiąc nic spalamy kalorie. Swoje zapotrzebowanie na kalorie możesz obliczyć stosując ten wzór. Teraz aby zdrowo schudnąć powinnaś zjeść o ok. 250 kalorii mniej niż wynik Twojego równania.

Dlatego przez kilka dni, może tydzień, postaraj się zapisywać wszystko co jesz i ilości tego pożywienia. Nawet jeśli masz taką możliwość możesz je zważyć. Później usiądź do tego i korzystając z kalkulatora kalorii oblicz ile kalorii w ciągu dnia zjadłaś. Wszystko stanie się wtedy jasne. Jeśli jednak jesz mniej kalorii niż trzeba, powód może być inny. Dlaczego przeczytaj ten artykuł do końca.

Problemy z tarczycą

W przypadku niedoczynności tarczycy zmniejsza się ilość hormonów tarczycy produkowanych przez ten organ. To natomiast rzutuje na spowolnienie mechanizmów zachodzących w naszym organizmie, a w tym również metabolizmu. Krótko mówiąc, przy niedoczynności tarczycy trudniej jest nam schudnąć, a nawet szybko zaczynamy tyć. Możesz przeprowadzić badania na poziom hormonów tarczycy, zwłaszcza gdy zobaczysz jeden z takich objawów ja:

  1. nagły przyrost wagi
  2. senność
  3. zaparcia
  4. bóle stawów
  5. uczucie zimna
  6. depresja
  7. sucha i blada skóra
  8. zaburzenia pamięci

Problemy z jelitami

W naszych jelitach żyją bakterie, które są nam potrzebne. Odgrywają one również ważną rolę w utrzymaniu masy naszego ciała. Jeśli dojdzie tutaj do nierównowagi bakterii jelitowych, możemy zacząć przyswajać więcej kalorii. Dlatego w takim przypadku należy przeprowadzić skan flory bakteryjnej jelit i następnie zidentyfikować czy to jest właśnie w naszym przypadku problemem.

Insulinooporność

Insulinooporność oznacza, że nasz organizm nie potrafi we właściwy sposób wykorzystać insuliny. Może to być wynikiem np. cukrzycy. Warto więc sprawdzić czy nie mamy tego problemu. Insulinooporność ma również objawy, oto one:

  1. Uczucie ciągłej chęci spożywania cukru – uzależnienie od niego
  2. Potrzeba jedzenia węglowodanów – bułki, słodycze, białe pieczywo
  3. Zmęczenie popołudniowe
  4. BMI większe niż 30
  5. Przynajmniej 135cm w talii
  6. Problemy z odchudzaniem nawet jeśli ograniczasz się do małej ilości kalorii
  7. Przyrost masy ciała zwłaszcza wokół talii
  8. Małe bezbolesne narośla na skórze, zwłaszcza wokół szyi, pach czy piersi
  9. Nieregularne miesiączki
  10. Zespół policystycznych jajników
  11. Niski poziom HDL i wysoki LDL czyli dobrego i złego cholesterolu
  12. Nadciśnienie
  13. Wysoki poziom trójglicerydów
  14. Osoby w rodzinie, które miały problemy z cukrzycą, chorobami serca albo nadwagą
  15. Częsta chęć na jedzenie słonych rzeczy
Skomentuj

Nie możesz schudnąć pomimo diety? Mogą być 4 powody, zobacz jakie.