Największe błędy żywieniowe popełniane jedząc w pracy

Zdrowie Data publikacji: 03 kwietnia 2016

DomPelenPomyslow---Najlepsze-pomysły-poradniki-przepisy-porady-lifehacki-dieta-odchudzanie

Mówią, żyj by pracować, a nie pracuj by żyć. Nie zmienia to jednak faktu, że większość naszego dnia spędzamy w pracy, a swoich współpracowników spotykamy częściej niż naszych mężów i żony. Nic więc dziwnego, że większość posiłków przypada na czas spędzony w pracy. Jakie błędy wtedy najczęściej popełniamy płacąc, za nie wystającym brzuszkiem?

Pomijamy śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, nie można go pomijać. Dodaje nam energii, ale również przekazuje ważną informację naszemu organizmowi. Gdy nie zjemy śniadania, organizm nie będzie wiedział, kiedy będzie kolejny posiłek więc gwałtownie zacznie kumulować wszystkie kalorie na czarną godzinę i spowolni nasz metabolizm. Poranny pączek z kawą w pracy będzie dla niego zatem okazją do zatrzymania kalorii, a my przez to będziemy tyć.

Dlatego zjedź śniadanie przed wyjściem z pracy, a jeśli nie możesz zrób to w drodze albo zaraz po przyjechaniu do pracy. Niech będzie to jednak coś wartościowego, np. bogatego w białko, które daje energii i na długo pozostawia uczucie sytości. Może to być jajko albo np. chudy twaróg.

Słodzone napoje

Miło siedzi się w pracy spijając butelkę Coli. Ale nie zapomnijcie jaka to bomba kaloryczna dla organizmu, który siedzi cały dzień. A dorzućmy do tego wcześniej niezjedzone śniadanie? Nie mówię, że mamy zrezygnować ze słodzenia kawy czy herbaty. Róbcie to jeśli lubicie, ale nie pijcie sztucznych słodzonych napoi. Dużo lepiej napić się wody z cytryną i zdrowiej :)

Niejedzenie przez cały dzień

Dla wielu pierwszym posiłkiem jest kolacja z obiadem. Nie ma nic gorszego co możecie zrobić dla swojej figury i zdrowia. Wrócić po pracy głodnym i najeść się za cały dzień, do tego pewnie coś szybkiego albo gotowego bo nie macie czasu na gotowanie.

Zdrowa dieta powinna się składać z 5 posiłków, dlatego nie zapominajcie o przygotowaniu obiadu do pracy oraz zdrowych przekąsek – np. jabłko. Zjedz je gdy czujesz się głodna, dzięki temu Twój organizm nie spowolni metabolizmu bo wie, że ma łatwy dostęp do pożywienia w razie potrzeby. Unikaj za to batoników, chipsów i innych słonych lub słodkich przekąsek.

Jedzenie fast-food

Jeśli nie weźmiecie do pracy jedzenia, kanapek lub obiadu wcale nie jesteście skazani na fast-food. Sięgnięcie po kebaba czy hamburgera to najgorsze co możecie zrobić. Jest przecież wiele restauracji serwujących zdrowe i pyszne jedzenie na dowóz. Możecie też szybko wyskoczyć do sklepu obok, kupić ciemną bułkę, parę warzyw i plasterków wędliny i zrobić sobie na szybko kanapki. Zrobicie to zapewne szybciej niż pizza zdąży przyjechać. Ale najlepiej starajcie się zawsze mieć do pracy gotowy posiłek i nie sięgać po gotowe rozwiązania.

 

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły