Mechanicy ostrzegają jeśli będziesz popełniać te proste błędy to szybko ich odwiedzicie. Zobacz jak nie szkodzić swojemu samochodowi podczas codziennej eksploatacji.
Czy oprócz kluczyka od samochodu na breloczku wiszą jeszcze inne klucze? Jeśli tak to odepnij je jak najszybciej. Usterka nie nastąpi od razu, ale stały nacisk wywołany wiszącymi kluczami może spowodować uszkodzenie wyłącznika zapłonu.
Aby wrzucić P samochód powinien stać w miejscu. Nie należy robić tego nigdy podczas jazdy, nawet gdy auto porusza się z bardzo mała prędkością. Zasada ta dotyczy oczywiście samochodów z automatyczną skrzynią biegów.
Dotyczy to nie tylko samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Tam jednak wrzucenie wstecznego podczas jazdy jest łatwiejszym do popełnienia błędem. Przed zmianą biegu na wsteczny zatrzymaj auto i upewnij się, że stoi w miejscu, nie porusza się nawet w małej prędkości.
Widziałam już wiele wpisów na forach i postów mechaników, którzy pokazywali jak wygląda olej long-life gdy wytłoczymy go z miski olejowej oraz co może się stać przez niego z silnikiem. Ogólnie żaden mechanik go nie zaleca, chyba że chce abyście szybko go odwiedzili. Jednak wiele osób zmienia olej silnikowy zbyt rzadko. Olej silnikowy powinniśmy wymieniać co 15 tysięcy kilometrów lub raz na 12 miesięcy. Jest to warunek, który na pewno zapewni nam dobrą eksploatację samochodu. Pamiętajcie by też regularnie sprawdzać czy silnik nie konsumuje oleju i nie trzeba zrobić dolewki.
Każdy silnik posiada bagnet, którym możemy sprawdzić stan oleju. Oprócz stanu minimalnego posiada on również maksymalny i nie powinniśmy go przekraczać. Wykorbienia wału rozchlapują olej gdy jest do za dużo. Olej w postaci mgły wydobywa się odmą, troszkę więcej wtedy niż zwykle przedostaje się przez pierścienie. Może też spaść ciśnienie oleju, co może w najgorszym przypadku spowodować nawet zatarcie silnika. Jednak musielibyśmy nalać go znacząco za dużo.
Nie czekaj, aż rezerwa się zaświeci. Jeżdżenie na oparach nie sprzyja silnikowi. Wtedy do silnika mogą zostać zassane zanieczyszczenia odkładające się na dnie baku. Bak najlepiej uzupełniać gdy wskazówka osiągnie poziom 1/4 pojemności baku.
Jeśli przypadkowo, ale dość mocno uderzysz w krawężnik, to powinnaś wziąć swoje auto do warsztatu i sprawdzić czy felga nie została skrzywiona i koło nie wymaga ponownego wyważenia lub nie należy zrobić zbieżności. Zaniedbania mogą mieć tragiczny efekt na drodze.
Porada ta dotyczy oczywiście silników turbo. Turbosprężarka generuje nawet ponad 100 000 obrotów na minutę. To powoduje, że bardzo się nagrzewa. Dlatego musimy dać chwilę płynom aby schłodziły się i turbinę. Inaczej będą zasychać na jej ściankach i tworzyć skrzepy, które skrócą życie turbo. Mówi się, że powinniśmy 2-3 minuty z końca jazdy przejechać spokojnie aby płyny miały okazję popracować w turbinie. Gdy cały czas jechaliśmy ostro pozostawmy auto na postoju przez 2-3 minuty.
Zanim zaczniemy jeździć dynamicznie dajmy czas silnikowy by się rozgrzał. Auto najlepiej rozgrzewa się podczas jazdy, trzymanie go na postoju z włączonym silnikiem nie da dobrych efektów, a wręcz przeciwnie, może zaszkodzić silnikowi.
Lekceważenie ciśnienia w oponach jest bardzo złe. Gdy jest go za mało zwiększa się droga hamowania, opony zużywają się nierówno co wymusi szybszą ich wymianę. Możemy wpaść również w poślizg, auto będzie mniej stabilne i będzie paliło więcej.