Jeśli ciężko jest Ci schudnąć to sprawdź te często niezauważalne przyczyny

Zdrowie Data publikacji: 07 lutego 2017

fot. valentinbosioc.com

Jeśli mimo prób nie możesz nadal dojść do swojej idealnej sylwetki to może być kilka najczęściej niezauważalnych powodów. Często nasze diety, nawet gdy są dość drakońskie nie przynoszą pożądanych efektów przez proste błędy, które popełniamy.

Nie stosuj ciągle rygorystycznych diet

Odpowiednie odchudzanie to zdrowe odchudzanie. Diety nastawione na szybki efekt zazwyczaj sprawdzają się dosyć krótko. Potem bardzo łatwo przychodzi efekt jo-jo. Więc jeśli chcesz stracić więcej kilogramów i utrzymać ten efekt to z nich zrezygnuj.

Zacznij za to odżywiać się zdrowo i zrezygnuj lub bardzo mocno ogranicz słodkie przekąski czy fastfoody. Stosuj mniej tłuszczu, soli i odrzuć cukier. Węglowodany zamień na te zdrowsze, a tłuszcze utwardzone tłuszcze roślinne na oliwę czy olej kokosowy.

Staraj się by Twój posiłek w głównej mierze składał się z warzyw, a mięso i węglowodany stanowiły jedynie 30% porcji obiadowej. Do tego unikaj smażonych mieś w panierkach czy tłustych potraw. Jedz więcej ryb, pij więcej wody i zajadaj się warzywami oraz owocami zamiast sięgać po chipsy czy batoniki.

Zaręczam Ci, jeśli przestawisz swoją dietę na tryb zdrowy to zaczniesz chudnąć nawet nie zauważając tego, że się odchudzasz. Wcale nie musisz jeść mniej, liczy się to co jesz, a nie ile jesz. Zawsze bądź najedzona, to jest bardzo ważne aby nie czuć uczucia głodu. Jednocześnie staraj się by Twój bagaż kaloryczny w ciągu dnia, który spożywasz mniej więcej zgadzał się z Twoim zapotrzebowaniem i możliwościami metabolizmu naszego organizmu.

Jedz regularnie i minimum trzy posiłki

Regularność podczas diety jest niezwykle ważna. Dajesz w ten sposób jasny sygnał swojemu organizmowi, który może skupić się na metabolizowaniu tłuszczów i cukrów. Jeśli jesz nieregularnie ten zaczyna je magazynować na czarną godzinę.

Mówi się, że powinno się jeść pięć posiłków dziennie, ale wiem, że przy naszym trybie życia jest to dość trudne. Dlatego staraj się jeść trzy posiłki dziennie o regularnych porach, a między śniadaniem a obiadem i obiadem a kolacją wprowadź przekąskę w postaci warzyw czy owoców.

Brak snu

Każdy dietetyk potwierdzi jak ważny jest sen w procesie odchudzania. Co więcej powiem Wam na swoim przykładzie. Gdy się odchudzałam szło mi to bardzo fajnie, dopóki nie zaczęłam zarywać nocek na pracę.

Metabolizm całkowicie się rozregulowuje. Jeśli pracujemy do późna w nocy oprócz kolacji musimy wprowadzić dodatkowy lekki posiłek zapobiegający uczuciu głodu. Przez zbyt mała ilość snu nasz organizm zaczyna wolniej spalać kalorie, a efekty naszego odchudzania zaczynają zanikać. Dlatego starajcie się spać regularnie i się wysypiać.

Brak aktywności fizycznej

Wiem to również bardzo dobrze po sobie. Gdy miałam dużo aktywności (nie ćwiczyłam nigdy), która związana była po prostu z życiem. Praca w domu, na działce. Nawet nie wiecie ile wtedy kilometrów robi się chodząc po mieszkaniu. Potrafiłam przechodzić 10km dziennie tylko po domu :) Wtedy odchudzanie szło szybko. Gdy były tygodnie, że tylko odpoczywałam, efekty zanikały. Dlatego aktywność jest bardzo ważna, ale nie uważam aby od razu trzeba było rzucać się w wir siłowni. Wystarczą spacery, codzienna aktywność i brak lenistwa. Jak gdzieś nie musisz jechać to się po prostu przejdź :) Oczywiście możecie wprowadzić ćwiczenia czy np. jazdę na rowerze lub pływanie. Pływanie jest dla mnie najfajniejsze bo nie obciąża stawów i jest to świetny sposób na odchudzanie :) Żadna aktywność Wam nie zaszkodzi.

Brak suplementów

Naprawdę warto wprowadzić naturalne suplementy diety aby przyśpieszyć efekty odchudzania. Wiele osób, które odchudza się samodzielnie, nie pod okiem dietetyka o tym po prostu zapomina. Nawet jeśli skorzystacie z oferty dietetyka to dostaniecie suplementy, które są niczym innym jak naturą zamkniętą w pigułce, która kosztuje odpowiednio więcej. To samo możecie zrobić samodzielnie w domu. Poniżej znajdziecie kilka przydatnych artykułów na ten temat.

Czy tabletki na odchudzanie działają?

Napar z selera ułatwi Ci odchudzanie!

Herbata imbirowa – wspomaga odchudzanie

Najskuteczniejszy napój odchudzający, który będziesz pić codziennie

Źródło artykułu: http://valentinbosioc.com/speed-up-metabolism/

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły