Jak schudnąć z twarzy

Wiele osób zastanawia się jak schudnąć z twarzy. Dla wielu osób problem pulchnej twarzy jest czymś co odbiera poczucie własnej wartości i pewności siebie. Często wiąże się to z efektem drugiego podróbka, który jest jednym z kompleksów. Dlatego dzisiaj zajmiemy się tym tematem i mamy nadzieję, że to Ci pomoże poczuć się lepiej w swoim ciele. Można bowiem schudnąć z twarzy jeśli zastosujemy się do kilka porad, które dzisiaj Wam przedstawimy.

Odchudzanie twarzy ściśle połączone jest oczywiście ze zdrowym trybem życia. Nie możemy przecież pójść na siłownię i dziki temu wyćwiczyć samą twarz. Są ćwiczenia, które pomogą nam w pozbyciu się drugiego podróbka i o nich również napiszemy. W przypadku twarzy czasem wystarczy zastosować się do kilku zasad i można osiągnąć naprawdę bardzo dobre efekty. Dlatego jeśli macie ten problem, zapoznajcie się ze sposobami, które dla Was przygotowaliśmy. Zacznijcie wprowadzać je w życie, a z pewnością zauważycie efekty. Warto zrobić sobie zdjęcie by za dwa, trzy tygodnie móc się do niego odnieść. Codzienna obserwacja w lustrze nie daje, aż takiego porównania. Jeśli jednak uwiecznicie moment przed kuracją odchudzającą twarzy to z czasem na pewno zauważycie efekty.

Jak schudnąć z twarzy

Woda zatrzymana w organizmie powoduje, że twarz puchnie

W odchudzaniu twarzy bardzo istotne jest to co jemy. Chodzi głównie o wodę, która zatrzymana jest w komórkach naszego ciała. Powoduje ona puchnięcie ich, a to szczególnie widoczne jest na naszej twarzy. Czasem wystarczy kilka dni odpowiedniego odżywiania by zobaczyć pierwsze efekty. Zanim jednak pozbędziemy się samej wody warto przeanalizować to co sprawia, że woda w ciele się zatrzymuje.

Pierwszym problemem jest nadmiar sodu w diecie. I nie chodzi tu tylko o to ile soli dodajecie do potraw, które spożywacie. Sól jest wszechobecna w produktach, które codziennie kupujemy. Odwróćcie opakowanie wędliny i zobaczcie ile soli w niej się znajduje. Nawet w słodkich wypiekach znajdziemy przecież sól. Dlatego powinniśmy starać się ją ograniczyć do minimum. Oznacza to, że możemy mniej solić potrawy, ale również powinniśmy jeść jak najmniej gotowych produktów czy stosować mniej półproduktów w naszej kuchni.

Sól to nie jedyny problem, kolejnym jest alkohol. Jeśli pijesz go regularnie możesz zauważyć, że rano Twoje oczy są podkrążone i opuchnięte. Ciężej jest Ci zdjąć obrączkę z palca, a gumka w skarpetkach zaczyna coraz bardziej odbijać się na Twoich kostkach. To wszystko jest objawem obrzęku spowodowanego nadmiarem wody. Dlatego z alkoholu również najlepiej jest zrezygnować i pozostawić go na specjalne okazje.

Kolejna rzecz to zbyt mała ilość spożywanych płynów. Nasz organizm jest zaprogramowany tak by magazynować potrzebne do życia składniki. Jest to efektem lat ewolucji człowieka, który żył w czasach słabej dostępności pożywienia i wody pitnej. Dlatego gdy pijemy za mało nasz organizm zatrzymuje wodę na czarną godzinę. Jeśli chcesz się jej nadmiaru teraz pozbyć zacznij pić regularnie 1,5-2l wody dziennie. Dzięki temu będzie ona stale usuwana z organizmu, a wraz z nią toksyny, które również negatywnie wpływają na nasze zdrowie.

Również zbyt mała ilość potasu w diecie sprzyja zatrzymaniu wody w organizmie. Oprócz opuchlizny ciała o jego niedoborach świadczą też skurcze mięśni, zmęczenie i zdenerwowanie. Dorosła osoba powinna dostarczać 2000 – 3000 mg potasu dziennie. Nie musicie jednak go suplementować, wystarczy zwrócić uwagę na to co jemy. Bardzo dużo potasu mają takie produkty jak biała fasola, groch, rodzynki, awokado, soczewica, chrzan, białka jaj, melon, suszone owoce (morele, figi), orzechy, dynia, słonecznik, tłuste ryby, mięso drobiowe. Wystarczy jeden dobrze skomponowany posiłek aby zapewnić odpowiednią dawkę potasu dziennie.

Tak jak widzicie, powodów zatrzymania wody w organizmie może być sporo. Warto zadbać o to kompleksowo, a jeśli nie macie czasu na zmianę swoich nawyków żywieniowych to zacznijcie od picia większej ilości wody. Możecie kupić sobie butelkę i powoli pić ją w trakcie pracy. Już to naprawdę da dobre efekty.

Dieta, a chudnięcie z twarzy

Oczywiście sama dieta odchudzająca również bardzo dobrze wpłynie na to jak wygląda nasza twarz. Wtedy będzie chudło całe nasze ciało i wraz z nim zmieniać będzie się nasza twarz, która stanie się szczuplejsza. Oczywiście istnieje wiele diet, które możesz wykorzystać. Nie dla wszystkich jednak są one dobre. Wymagają czasu i przygotowywania określonych posiłków, co dla wielu osób już jest samo w sobie problemem. Dlatego podoba mi się zasada 50%.

Wystarczy przy każdym posiłku pamiętać o tej jednej rzeczy, że połowę talerza powinny zajmować warzywa. To samo w sobie pozwoli Ci już chudnąć, a jeśli wcześniej się nie odchudzałaś to efekty będą naprawdę dobre. Najłatwiej jest bowiem zrzucić kilogramy na samym początku swojej przygody z odchudzaniem.

Oczywiście możesz wypróbować inne diety czy skorzystać z pomocy dietetyka. Ja mam jednak dla Ciebie kilka rad, które wypróbowałam w procesie swojego odchudzania i wiem, że dają one efekty. Za każdym razem gdy przytyję kilka kilogramów wracam do nich i znów je tracę. W ten sposób radzę sobie z utrzymaniem wagi, choć wiem, że najlepiej byłoby stale trzymać dyscyplinę. Jest to jednak trudne, a od życia też się nam coś należy. Oto te porady:

  1. Pij dużo wody, unikaj słodkich napojów i soków, soki tylko jednodniowe – naturalne
  2. Nie jedz mięsa w panierce
  3. Jedz najlepiej mięso drobiowe smażone na małej ilości oliwy z oliwek lub pieczone
  4. Jedz dużo warzyw, na obiad nakładaj sobie mało białka (25% talerza to mięso), mało węglowodanów (25% talerza to kasza), ale za to dużo warzyw aby się nasycić (50% talerza)
  5. Zastąp produkty pszenne pełnoziarnistymi (makaron, pieczywo)
  6. Do obiadu zamiast ziemniaków stosuj różne kasze np. gryczaną
  7. Zrezygnuj ze słodzenia kawy czy herbaty, pij kawę z mniejszą ilością mleka
  8. Zrezygnuj ze słonych i słodkich przekąsek, zamiast tego sięgaj po warzywa lub owoce
  9. Jedz regularnie o tych samych godzinach, nie doprowadzaj do uczucia ssania z głodu
  10. Wypij szklankę wody przed posiłkiem, dzięki temu zjesz mniej
  11. Nakładaj sobie mniejsze porcje i jedz wolniej, a na pewno najesz się mniejszą ilością jedzenia
  12. Nie pij alkoholu, a jak już go pijesz to nie jedz wtedy chipsów itd, bo wszystko wtedy odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej, staraj się jeść zdrowe przekąski podczas imprez
  13. Jedz śniadanie bogate w białko (serki, jogurty naturalne, twarogi) – dają efekt sytości na dłużej
  14. Ostatni posiłek jedz na 2 godziny przed snem, ale już bez węglowodanów (pieczywo, kasza, ziemniaki), niech to będzie białko i warzywa
  15. Staraj się więcej ruszać, chodź na spacery, jeździj na rowerze, energicznie baw się z dziećmi
  16. Ogranicz sól w swojej diecie, najlepiej unikać gotowych półproduktów czy gotowych dań
  17. Jedz chude mięso – kurczak, indyk
  18. Staraj się stosować jak najmniej tłuszczu w posiłkach, które przygotowujesz

To naprawdę proste zasady, które wyrobiłam w sobie przez lata. Dzisiaj tak naprawdę nie muszę o nich pamiętać bo po prostu weszły mi w nawyk. Nie czuję nawet by trzymanie się ich było uciążliwe, a daje to naprawdę świetne efekty. Jest to moim zdaniem dużo lepsze od rozpisanej diety przez dietetyka (na takiej też byłam). Wymaga ona jednak dużo czasu, trzeba pilnować jadłospisu, robić pod niego zakupy, mieć czas na gotowanie.

Naturalne suplementy diety

Skoro jesteśmy już przy temacie odchudzania warto zaznaczyć choćby, że istnieją naturalne środki, które przyśpieszają przemianę materii. Wiele z nich mam wypróbowanych i to naprawdę działa. Większość znajdziecie na stronie tutaj. Ja tylko przytoczę jeden z nich bo łączy się on z trendem picia wody, który jest konieczny aby schudnąć z twarzy. Zamiast niej możemy zrobić sobie Sassy Water, jest to woda z kilkoma składnikami, które pobudzają metabolizm. Wystarczy potem przelać ją do butelki i zabrać ze sobą do pracy i popijać zamiast zwykłej czystej wody.

Miniatura-—-Odzyskano

Przygotowanie tego napoju jest proste. Wystarczy wziąć wszystkie składniki, ogórek i cytrynę pokroić w plasterki, imbir obrać i zetrzeć. Wszystko zalać wodą, odstawić na noc, a rano taki napój zabrać ze sobą do pracy.

Składniki

  • 1,5 litra zimnej filtrowanej wody
  • łyżeczka starego imbiru
  • ogórek
  • cytryna
  • świeża mięta

Ile trzeba schudnąć aby było widać to na twarzy?

Pewnie zastanawiacie się teraz ile trzeba kilogramów zrzucić aby było to dobrze widoczne na naszej twarzy? Tak się składa, że temat ten zgłębili Kanadyjscy naukowcy i podali dokładną ilość kilogramów. Kobieta o średnim wzroście musi zrzucić 3,5-4 kg aby twarz wydawała się smuklejsza, a jeśli zrzuci dwa razy tyle będzie uważana za bardziej atrakcyjną. To naprawdę niewiele, jeśli zastosujecie się do tych wskazówek jesteście w stanie zrobić to maksymalnie w dwa miesiące. Ja raz schudłam więcej w jeden tydzień, ale nie uważam to za zdrowe rozwiązanie.

Co jeszcze robić aby schudnąć na twarzy?

Oprócz wcześniej wspominanych wskazówek warto również wzbogacić naszą dietę w błonnik, który jest w takich produktach jak brukselka, kapusta, kasze, ciemne pieczywo czy otręby. Jedz też więcej świeżych owoców i warzyw. Ale oprócz tego wszystkiego twarz możesz również ćwiczyć. Znajduje się na niej wiele grup mięśni, które odpowiadają za jej mimikę, ale jednocześnie ich ćwiczenie pozwala usunąć nadmiar tkanki tłuszczowej. Już po miesiącu ćwiczeń można zauważyć efekty.

Jednym z ćwiczeń jest wymawianie samogłosek przy okazji starając się przy tym bardzo dobrze artykułować je mięśniami twarzy. Wymawiaj po kolei litery a, e i o, u, y tak jak dziecko na zajęciach logopedycznych. Otwieraj szeroko usta i wyraźnie je wypowiadaj.

Kolejnym ćwiczeniem jest nabieranie powietrza w usta i robienie dzióbka i obracanie nim w prawo i lewo. To co jednak zainteresuje wszystkich najbardziej to ćwiczenia na drugi podbródek. Zobaczcie jak je wykonać!

Ćwiczenia na drugi podbródek

Indycza szyja czy inaczej drugi podbródek możemy zlikwidować stosując codzienny zestaw ćwiczeń. Są one oczywiście bardzo proste i możesz wykonać je w przerwie w pracy siedząc przy biurku. Oto co musisz zrobić:

  1. Unieś do góry podbródek kilkanaście razy patrząc w sufit, rób to powoli
  2. Wysuń żuchwę do przodu i naciągnij mięśnie szyi i drugiego podbródka, wytrzymaj chwilę i powtórz to kilkanaście razy
  3. Oprzyj łokcie na stole, podłóż złożone pięści pod brodę i mocno dociśnij głową do rąk tak jakbyś chciała je przepchnąć, chwilę wytrzymaj w tym napięciu i powtórz to kilkanaście razy

To już wszystkie rady, które dla Was dzisiaj przygotowaliśmy. Mamy nadzieję, że teraz doskonale wiecie jak schudnąć z twarzy i uda Wam się osiągnąć zamierzone efekty. Jeśli podejdziecie do tego ambitnie, z pewnością zobaczycie efekty.

Skomentuj

Jak schudnąć z twarzy