Jak pić kawę by działała?

Kategoria: Porady
Tagi: brak tagów
Data publikacji: 2015-05-22 / Aktualizacja: 2020-02-09

Jak pić kawę aby działała? To nie takie proste jak się wydaje. Część z nas pije kawę po prostu dlatego, że lubi jej smak. Dla mnie przynajmniej jest to już pewnym rytuałem, od którego zaczynam dzień. Inni natomiast piją kawę aby się pobudzić i dodać sobie energii do pracy. W tej sytuacji to w jaki sposób ją będziemy pić nie jest bez znaczenia. Nie działa ona bowiem od razu.

Jak pić kawę aby działała

Kofeina nie działa od razu

Kofeina to właśnie ona w kawie daje nam kopa. Nie działa ona jednak od razu po wypiciu kawy. Musimy odczekać od 20 do 30 minut. Nie da ona nam pobudzenia natychmiast po jej wypiciu. Dlatego dobrze jest zaplanować sobie kawę trochę wcześniej, przed czasem, w którym zwykle dopada nas zmęczenie w pracy. Jeśli jesteś padnięta pod sam koniec dnia i o godzinie 15:00 brakuje Ci już sił, zaparz sobie kawę o 14:30 i zacznij ją już pić. Dzięki temu do tego czasu zacznie ona już działać.

Czas działania kofeiny jest dość długi

Kofeina mimo swojego opóźnionego zapłonu działa dość długo bo aż 2-3 godziny. Oznacza to po prostu, że nie ma sensu pić kawy za kawą w krótkich odstępach czasu bo jedynie możemy narobić sobie kłopotów zdrowotnych. Kolejną kawę powinniśmy wypić po nawet 3 godzinach od poprzedniej filiżanki.

Zaobserwuj nas na Facebooku

Nie bez znaczenia jest też moment, w którym wypijemy ostatnią kawę. Jeśli chcemy wypić ją sobie wieczorem to powinniśmy zrobić to minimum trzy godziny przed snem.

Kawa i drzemka nie wykluczają się

To bardzo fajny sposób na zregenerowanie sił. Kawa działa z opóźnionym zapłonem. Po jej wypiciu masz 20-30 minut zanim kofeina zacznie działać. Drzemka do 20 minut to idealny odpoczynek w ciągu dnia. Pomaga zregenerować siły, ale jednocześnie nie pozwala się rozespać. Wykorzystaj więc zdwojoną siłę kawy i drzemki.

Połóż się, nawet jeśli nie zaśniesz, a poleżysz z zamkniętymi oczami to już jest dla organizmu odpoczynek. Ustaw budzik na 20 minut. Wstań zaraz po nim, umyj twarz zimną wodą. Drzemka da Ci siły, a zaraz po niej rozpocznie swoje działanie kofeina, która doładuje Cię energią. Możesz wracać do pracy. Czasem lepiej jest sobie dać chwilę odpoczynku i potem zrobić więcej, niż męczyć się i być mało produktywnym.

Kofeina również uzależnia

Kofeina to tak naprawdę jedna z używek, chociaż jej tak nie traktujemy. Nie jest ona tak groźna dla naszego zdrowia jak inne używki, ale w nadmiarze również może nam zaszkodzić. Jeśli jednak uważamy i nie pijemy zbyt dużo kawy to może ona być dla nas nawet zdrowa. Powinniśmy starać się nie przekraczać dawki 300 mg kofeiny dziennie. Znajdziemy ją w trzech filiżankach kawy.

Po odstawieniu kawy mogą nawet pojawić się fizyczne symptomy odstawienia. Objawiają się bólem głowy i sennością, która może potrwać nawet dwie doby.

Kofeina obecna jest nie tylko w kawie

Nie lubisz kawy, albo nie masz do niej dostępu? Sięgnij po herbatę! W niej również znajdziesz kofeinę – tę samą co w kawie. Przelicznik jest prosty. Jedna filiżanka kawy to 1,5 kubka herbaty. Tyle musisz wypić aby dostarczyć takiej samej ilości kofeiny. Płynie z tego jeszcze jeden wniosek, z piciem herbaty też nie można przesadzać.

Podobne artykuły