Jak naturalnie schudnąć – wskazówki dotyczące Twojej diety

Zdrowie Data publikacji: 2016-02-14 / Aktualizacja: 2022-03-26

Chcesz schudnąć? Nie trzeba wiele się poświęcać, wystarczy zmienić swoje nawyki żywieniowe żeby zobaczyć utratę wagi. Zmień swoją dietę korzystając z naszych wskazówek przygotowanych przez profesjonalnego dietetyka, a na pewno zobaczysz efekty. Waż się co rano po porannej toalecie, a zyskasz dodatkową motywację :)

Te zalecenia żywieniowe pozwolą Ci stracić od 0.5 do 1kg tygodniowo jeśli się do nich zastosujesz i konsekwentnie wprowadzisz je w życie.

Zalecenia żywieniowe

Pij od litra do dwóch litrów dziennie. Najlepiej między posiłkami, aby eliminować tym samym uczucie głodu.

Nie spożywaj dziennie zbyt wiele tłuszczu, jest on potrzebny dla lepszego przyswajania witamin, ale nie powinnaś spożywać więcej niż dwie łyżki oliwy dziennie np. wykorzystanej do smażenia lub do sałatek.

Najlepiej przyrządzać potrawy poprzez grillowanie, pieczenie, gotowanie na parze lub gotowanie. Nie zalecamy smażenia na tłuszczu i w panierkach.

Przyprawy i zioła aromatyczne możesz stosować dowolnie aby wzbogacić smak swoich potraw.

Nie jedz owoców wieczorem, to dobra przekąska w ciągu dnia, ale fruktoza zawarta w owocach w nocy nie spowoduje, że schudniesz.

Jeśli czujesz uczucie głodu po zjedzeniu posiłku staraj się je eliminować jedząc świeże warzywa lub pijąc herbatę.

Wyeliminuj cukier ze swojej diety, kawę czy herbatę możesz słodzić za pomocą miodu. Nie używaj też wysokoprocentowych produktów mlecznych – śmietany zastąp jogurtem naturalnym a tłuste mleko 1,5%.

Jedz codziennie 5 posiłków o stałych porach. Np. śniadanie o 8.00 rano, później o 11.00 drugie śniadanie. Około godziny 15.00 oraz podwieczorek około 18.00. O 21.00 możesz zjeść kolację. To, że kolację je się maksymalnie do godziny 18.00 to mit. Kolację powinnaś zjeść na 2-3 godziny przed snem. Dlatego musisz ustawić swoje pory jedzenia w zależności od swojego trybu dnia.

Nigdy nie pomijaj posiłków, staraj się zawsze coś zjeść. Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia i powinno być zawsze o tej samej porze.

Sosy na bazie majonezu czy oliwy możesz wyeliminować ze swojej diety i zastąpić je np. sosem vinegrette.

Spożywaj dużo ryb, przynajmniej 3 razy w tygodniu. Jedz chude mięso, z kurczaka, indyka lub schab. Mięso możesz jeść na obiad i na kolację w porcjach nie większych niż 200g świeżego mięsa przed obróbką termiczną.

Na kolację nie jedz nigdy węglowodanów. Jedz warzywa, ale zrezygnuj z pieczywa nawet jeśli to pieczywo pełnoziarniste, makaronów i wszystkiego co zawiera węglowodany, dzięki temu szybciej schudniesz.

Warzywa, które możesz jeść dowoli

Tych warzyw nie musisz ograniczać, jedz ich tyle ile musisz żeby nie czuć się głodna, ale staraj się zmniejszać z czasem ilości aby pomniejszyć żołądek. Warzywa, które nie wymagają kontroli to: botwinka, seler, rzeżucha, brokuły, bakłażany, dynia, kabaczki, cebula, kapusta, kalafior, pieczarki, cykoria, szparagi, szpinak, sałata, kalarepa, ogórki, papryka, grzyby, rzodkiewka, pomidory, cukinia, rzepa, pietruszka, szczypiorek, jarmuż.

Warzywa, które musisz kontrolować

Tych warzyw nie powinnaś spożywać zbyt wiele, najwyżej 200g na dzień lub dwa razy w tygodniu. Są to karczochy, brukselki, fasola, kukurydza, por, groszek, buraki, marchew.

Jakie ryby mogę jeść?

Pamiętaj aby spożywać chude ryby takie jak tilapia, dorsz, leszcz, dorada, sola, pstrąg, mintaj, sieja, morszczuk, szczupak czy owoce morza.

Co z jajkami na diecie?

Białko jest bardzo potrzebne, zapewnia nam uczucie sytości. Jajka do tego regulują poziom dobrego cholesterolu, który jest również ważne. Dlatego powinnaś zjadać około 3-4 jajek w ciągu tygodnia.

Jakie owoce jeść na diecie?

Owoce dozwolone podczas diety to: mandarynki, jabłka, wiśnie, śliwki, jagody, maliny, agrest, porzeczka, poziomki, brzoskwinia, morele, arbuz, kiwi, pomarańcze, papaja, gruszki, grejpfruty. Pamiętaj tylko żeby na jeden raz jeść tylko jedną porcję czyli tyle ile w zasadzie mieści się w dłoni. Owoce możesz jeść na podwieczorek i drugie śniadanie, do tego np. jogurt naturalny.

Nabiał podczas diety

Możesz jeść nabiał, ale chudy. Nie kupuj jednak produktów, reklamowanych jako 0% tłuszczu.

Co z alkoholem?

Jeśli już musisz wypić alkohol staraj się nie jeść podczas picia tłustych rzeczy – alkohol powoduje, że tłuszcz od razu się odkłada. Staraj się najeść wcześniej. Nie pić alkoholu ze słodkimi, gazowanymi napojami.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły