Gimnastyka biurowa czyli jak zadbać o formę siedząc przed biurkiem

Zdrowie Data publikacji: 01 grudnia 2016 / Aktualizacja: 2022-09-09

dompelenpomyslow-najlepsze-pomysly-poradniki-przepisy-porady-lifehacki-dieta-odchudzanie

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna podczas gdy siedzimy cały dzień w biurze na krześle. Musimy starać się zachować absolutne minimum aktywności fizycznej aby zadbać nie tylko o naszą wagę, ale również kręgosłup, stawy i mięśnie.

Chociaż wiele osób mówi: „nie mogę ćwiczyć, cały czas siedzę przy biurku” to jest to tylko wymówką. O siebie zadbać można nawet w biurze. Zaczynając już od tego, że nawet wstanie z miejsca i przejście się po biurze podczas przerwy jest już formą aktywności fizycznej. Oprócz tego, możesz wykonywać ćwiczenia, które da się zrobić nawet siedząc w fotelu.

Najważniejsze jest by wprowadzać aktywność fizyczną cyklicznie. Np. co godzinę wykonaj serię prostych ćwiczeń przed biurkiem. Najważniejsze i najbardziej trudne jest właśnie to by robić to systematycznie dlatego warto ułożyć sobie zadania i czas pracy tak by co godzinę móc zrobić sobie parominutową przerwę.

W czasie przerwy obiadowej zamiast zamawiać kebaba wyjdź, przejdź się do pobliskiego sklepu i kup sobie coś zdrowego. To już naprawdę wiele co możesz zrobić dla siebie, a nie musisz wcale z czegoś rezygnować i szukać wymówek.

Czasami zamiast coś pisać do kogoś w biurze po prostu wstań z miejsca, podjedź i wytłumacz o co Ci chodzi. Będziesz miała tym samym wymówkę do chwili aktywności fizycznej pod przykrywką obowiązków służbowych :)

Ćwiczenia, które możesz wykonywać w biurze

Rozluźnianie karku

Usiądź prosto na fotelu i powoli odchyl głowę do tyłu i ponownie do przodu. Następnie na obydwa boki. Rób to powoli aby dobrze rozciągnąć wszystkie mięśnie.

Rozciąganie ramion

Całe napięcie i stres wynikający z pracy kumuluje się w ramionach i barkach. Aby je rozluźnić wystarczy wykonać proste ćwiczenie. Wstań i unieś ręce do góry i staraj się wyciągnąć je jak najwyżej, a następnie usiądź.

Nadgarski

Podczas ciągłego pisania na komputerze nadgarstki dostają mocne baty i pod koniec dnia mogą boleć i denerwować utrudniając pracę. Rozciągnij je prostując rękę, a jednocześnie drugą ręką odginając dłoń do tyłu. ciągnąc za palce. Poczujesz lekkie rwanie w mięśniach pod nadgarstkiem, to dobra oznaka.

Rozciąganie nóg

Nogi również dostają twardą szkołę podczas ciągłego siedzenia na krześle. Aby je rozluźnić wystarczy proste ćwiczenie. Załóż lewą nogę na prawą, a następnie dociągnij ją w lewo ciągnąć za kolano. Potrzymaj przez 10 sekund i zrób to samo z drugą nogą.

Rozciąganie pleców

To chyba ćwiczenie, które sami zaczynamy bezwiednie robić. Gdy plecy bolą prostujemy się. Najlepiej mocno się wyprostować i jeszcze mocno wyciągnąć ręce do tyłu. Potrzymaj tak parę sekund i wróć do poprzedniej pozycji.

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły