Efekt jojo – jak jemu zapobiec?

Zdrowie Data publikacji: 21 lutego 2016

Chociaż do lata pozostało jeszcze kilka miesięcy, warto już teraz zająć się modelowaniem sylwetki na najcieplejszą porę roku. Aby nabrać pożądanych kształtów i zgubić zbędne kilogramy, których mogło nieco przybyć w czasie zimy, warto zmienić dietę oraz zacząć spędzać aktywnie wolny czas.

Miniaturka-Facebook

Ruch na świeżym powietrzu, aktywność fizyczna oraz odpowiednio zbilansowana dieta pozwolą nie tylko zgubić zbędne kilogramy, ale i poprawią nasze samopoczucie oraz ogólną kondycję. Biorąc się za odchudzanie, warto zasięgnąć rady specjalisty lub zajrzeć do literatury. Przygotowanie odpowiedniej diety nie tylko przyczyni się do redukcji masy ciała, ale i pozwoli wyrobić w sobie odpowiednie nawyki żywieniowe, które odbiją się pozytywnie na naszym zdrowiu.

Jak rozpocząć odchudzanie?

odchudzanie-i-karmienie-piersia-550x350

Odchudzanie zaczyna się w głowie – to bardzo mądre zdanie powtarzane jest przez wielu dietetyków, jak i ludzi, którym udało się zgubić zbędne kilogramy. Nawet najlepiej ułożona i najbardziej zbilansowana dieta nie przyniesie rezultatów, jeśli nie będziemy chcieli się odchudzać. Chęć zgubienia zbędnych kilogramów to już połowa sukcesu!

Chudnij z głową – czyli jak uniknąć efektu jojo?

Efekt jojo to jeden z najbardziej znienawidzonych skutków niewłaściwego odchudzania. Aby go uniknąć, należy gubić zbędne kilogramy w rozsądnym tempie, czyli najwyżej 1 kg tygodniowo.

Pomóc nam w tym może odpowiednio zbilansowana dieta, która nie tylko ułatwi redukcję wagi, ale i pozwoli na wyrobienie w sobie dobrych nawyków żywieniowych. Bardzo ważne jest łączenie ze sobą odpowiednich potraw tak, by być sytym i jednocześnie zapobiegać odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

food pyramid pie chart on plate with cutlery

Przykładowo, nie powinno się łączyć mięsa z chlebem, ziemniakami czy frytkami. Połączenie tych potraw ze sobą sprzyja nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej w organizmie.

Efektu jojo da się uniknąć, jeśli po zakończeniu diety nie powróci się do złych, starych nawyków żywieniowych. Jeśli po zgubieniu zbędnych kilogramów powrócimy do jedzenia fast-foodów i unikania aktywności fizycznej, na pewno znów utyjemy i całą kurację będzie trzeba powtórzyć.

Efektowi jojo sprzyja też odchudzanie na środkach „wspomagających”, które redukują masę ciała poprzez jego odwodnienie. Stosowanie takich środków w dużych ilościach może być bardzo niebezpieczne.

Efekt jojo wbrew obiegowej opinii nie jest „obowiązkowym elementem” każdej diety. Da się go uniknąć, jeśli wraz z kuracją odchudzającą idzie zmiana nawyków żywieniowych, a zbędne kilogramy gubione są w rozsądnym tempie. Dużo zależy również od samej psychiki. Pozytywne nastawienie i wiara w siebie to podstawa!

Źródła:

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/otylosc/odchudzanie-jak-uniknac-efektu-jo-jo_34234.html

https://portal.abczdrowie.pl/efekt-jojo

Serwis pełni wyłącznie formę edukacyjno-informacyjną i nie jest poradnikiem medycznym. Wszelkie informacje zamieszczone na DomPelenPomyslow.pl nie zastępują i nie mogą zastępować indywidualnej wizyty i konsultacji lekarskiej. Informacje zawarte na stronie DomPelenPomyslow.pl mają charakter informacyjny, a stosowanie ich w praktyce powinno za każdym razem być konsultowane z lekarzem specjalistą.

Podobne artykuły