Chcesz ochronić serce przed zawałem? Pij kefir – potwierdzają to badania!

Lubisz kefir, twaróg czy inne przetwory mleczne? To bardzo dobrze bo ich jedzenie może ochronić Cię przed zawałem serca. Dowodzą temu badania chociaż mechanizmy nie są do końca jeszcze znane. Naukowcy przypuszczają, że takie działanie mają związki powstające w procesie fermentacji.

Przetwory mleczne chronią serce

W trwających ponad 20 lat badaniach przebadano 2000 osób. Wyniki jasno pokazują, że regularne spożywanie przetworów mlecznych zmniejsza ryzyko choroby niedokrwiennej serca o ponad 20 procent.

Sam mechanizm takiego działania nie jest znany, naukowcy podejrzewają, że to właśnie związki powstające w procesie fermentacji mleka mają takie właśnie działanie. Jednocześnie sprawdzili jak wpływa na nas samo mleko. Jak się okazuje samo w sobie już takie zdrowe nie jest i jeśli nie będziemy przekraczać ilości 0,9 l mleka dziennie nie zwiększymy ryzyka incydentów wieńcowych. W przypadku picia większej ilości takie ryzyko już się zwiększa.

Dlatego jeśli lubisz mleko możesz je oczywiście dalej pić, byle by zachować zdrowy umiar. Wszystko co w nadmiarze jak widać potrafi szkodzić. Warto natomiast do swojej diety wprowadzić jak najwięcej przetworów mlecznych takich jak kefir, zsiadłe mleko czy twaróg.

Przetwory mleczne są również świetne na diet. Kefir jest mniej kaloryczny niż mleko i będzie świetnym dodatkiem do koktajli. Może również zastąpić śmietanę np. podczas robienia twarożku na kanapki.

Sam chudy twaróg również jest świetnym pomysłem na śniadanie. Zawiera sporo białka dlatego da nam uczucie sytości na długo. Jest zdrowy i smaczny. Do tego jak widzimy jego spożywanie może w przyszłości ochronić nas przed zawałem.

Przy okazji chcielibyśmy więc podpowiedzieć Wam naprawdę smaczny przepis na twarożek z wędzoną makrelą. Tłuste ryby są dla nas również bardzo dobre. Zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 jest bardzo ważne dla długowieczności. Makrela zawiera również pełnowartościowe białko, można spokojnie zastąpić nią inne rodzaje mięsa w diecie. Jest również bogata w selen i witaminę D, której nasz organizm stale potrzebuje.

Przepis na twarożek z makrelą

Składniki

  • 500 g wędzonej makreli
  • 500 g twarogu
  • 1 cebula
  • 6 łyżek jogurtu greckiego
  • 2 łyżki musztardy
  • pieprz
  • sól

Przygotowane

  1. Twaróg rozdrobnij widelcem
  2. Makrelę obierz oddzielając mięso i podziel je na małe kawałki
  3. Połącz twaróg z mięsem makreli
  4. Cebulkę pokrój w drobną kostkę, dodaj do pasty z makreli i wymieszaj
  5. Dodaj jogurt, musztardę, sól i pieprz i jeszcze raz wymieszaj
  6. Gdyby pasta była zbyt sucha dodaj jeszcze jogurtu
  7. Przechowuj w lodówce
Skomentuj

Chcesz ochronić serce przed zawałem? Pij kefir – potwierdzają to badania!