Dzisiaj chcielibyśmy Wam przedstawić 7 prostych codziennych błędów, które często popełniamy nieświadomie. Jednak gdy robimy to dosyć często możemy narazić się na duże koszta naprawy naszego samochodu, a tak łatwo im zapobiec. Wystarczy przestać popełniać poniższe błędy :)
Na krawężnik powinniśmy wjeżdżać powoli. Zbyt szybkie wjechanie na krawężnik może uszkodzić felgę, czego nawet nie zauważymy. Zniszczona może zostać również sama opona. Jeśli powstanie na niej bąbel będzie do wymiany, a wymienia się zawsze dwie opony na jednej osi. Oczywiście możemy przy większej prędkości uszkodzić również elementy układu kierowniczego i zawieszenia.
Nigdy nie wiemy jak głęboka jest dziura bo znajduje się w niej woda. Zbyt pewne wjechanie do niej może powodować bardzo duże koszta późniejszej naprawy samochodu. Dlatego kałuże najlepiej jest omijać, a gdy nie mamy takiej możliwości to należy przed nimi zwolnić.
[adopony]
Gdy musisz dolać oleju silnikowego to nigdy nie nalewaj go gdy silnik jest ciepły. Elementy silnika są tak naprawdę bardzo delikatne i nie lubią nagłych skoków temperatur. Może dojść do ich popękania.
Bardzo rzadko sprawdzamy czy w samochodzie jest wystarczająca ilość wszystkich płynów, zwłaszcza oleju silnikowego. Niektórzy zawierzają po prostu kontrolce stanu oleju, ale nie zawsze warto to robić. Przykładowo, w niektórych samochodach zapala się ona dopiero gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. Może więc dojść do sytuacji gdy oleju silnikowego jest za mało, ale czujnik widzi, że ciśnienie jest w normie więc się nie zapala. My wtedy jednak możemy zatrzeć silnik i będzie on do wymiany.
Jeśli masz samochód z filtrem cząstek stałych to powinno się regularnie go przepalić. Nawet gdy system samochodu nie pokazuje komunikatu, że filtr cząstek stałych jest pełny i należy teraz jeździć by go oczyścić to co 200 kilometrów powinniśmy sami zrobić jakąś większą trasę z prędkością powyżej 60km/h. Dzięki temu w przyszłości unikniemy drogich napraw.
Eko jazda jest miła dla portfela, ale już mniej dla samochodu. Gdy często jeździsz na małych obrotach w okolicy 1500 obrotów na minutę, Twój silnik zużywa się znacznie szybciej. Możesz zniszczyć np. koło dwumasowe, a jego naprawa to koszt rzędu paru tysięcy złotych.
Nie powinno się gazować silnika na zimno. Gdy dopiero go włączysz i ruszysz daj mu czasu na rozgrzanie się i przez jakiś czas go mocno nie katuj. Zbyt agresywna jazda na zimnym silniku mocno zużywa jego podzespoły, a remonty mogą być bardzo drogie.