Witajcie. Dzisiaj przedstawimy Wam 6 ZŁYCH NAWYKÓW, które psują nasze auto. Bardzo łatwo jest ich unikać co może pomóc nam oszczędzić pieniądze na późniejszych naprawach. Dlatego zachęcam Was do przeczytania artykułu do końca.
Jest to nawyk, który posiada wielu kierowców. Możesz mówić, że ręką nie ruszasz, ale nawet gdy trzymasz ją sztywno to wszelkie nierówności drogi powodują, że drążek zmienia pozycję. Niestety na dłuższą metę taki nawyk niszczy naszą skrzynię biegów.
Nie powinniśmy tego robić zwłaszcza gdy mamy instalację gazową. Wtedy zaleca się by bak przynajmniej wypełniony był w 1/2 paliwem. Nie warto jednak robić tego również w przypadku benzyny czy ropy. Osuszenie baku oznacza, że osad z paliwa, który wtrącił się na jego dnie trafia do przewodu paliwowego, a to już zanieczyszcza silnik i skraca jego żywotność. Dlatego gdy zbliżamy się do rezerwy warto zatankować. I tak nas to nie ominie.
Jeśli masz samochód z automatyczną skrzynią biegów i zaparkujesz go na wzniesieniu, cały ładunek spada na koło postojowe, które ładuje wał wyjściowy. Aby bezpiecznie zaparkować na stromej drodze, naciśnij pedał hamulca i ustaw dźwignię w pozycji parkowania. Następnie pociągnij za hamulec ręczny i powoli zwolnij pedał.
Żaden silnik nie lubi być „kręcony” gdy jest zimny. Nie ważne czy do diesel czy benzyna. Olej zagęszcza się przez co nie dociera do wszystkich miejsc, a to powoduje szorowanie tłoków o cylinder. Za pierwszym czy trzecim razem nic się nie stanie, ale późniejsze konsekwencje mogą być bardzo bolesne dla naszej kieszeni.
Dlatego staraj się zawsze rozgrzać silnik zanim zaczniesz mocno dociskać gazu. Zwracaj uwagę na kontrolkę temperatury oleju. Pamiętaj też, że silnik nie nagrzeje się szybko na postoju, najlepiej jest jechać.
Często gdy parkujemy przodem do krawężnika dojeżdżamy powoli do momentu gdy opona oprze się o krawężnik. Jednak nie powinniśmy tak jej zostawiać, a odrobinę wtedy cofnąć. To samo dotyczy parkowania równoległego. Gdy opona opiera się o brzeg krawężnika dochodzi do jej deformacji i pogorszenia warunków jezdnych.
Bardzo wiele osób zmienia bieg na wyższy zbyt wcześnie już nawet podczas 2000 obr./min. Nie redukuje też często biegu podczas przyśpieszania. Dodawanie gazu na wysokim biegu nie ma większego sensu bo mamy wtedy dostępną może 1/4 wszystkich koni mechanicznych. Dlatego ważne jest to by zredukować bieg o jeden w dól, albo nawet i dwa jeśli musimy energicznie przyśpieszyć