6 kilogramów w 5 dni? Dieta zalecana przez kardiologów. Wypróbuj!

Nadwaga naraża nas na wiele chorób w tym chorób serca. Osoby mające nadwagę są w grupie ryzyka zawału. Te natomiast odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Statystyka jest dla nas bezlitosna i jest to coś co może doświadczyć każdego niezależnie od wieku.

Nasz tryb życia, dieta oraz stres są wrogami naszej wagi oraz naszego serca. Dlatego tak ważne powinno być dla nas to by stracić trochę nadprogramowych kilogramów. Nie tylko poczujemy się dzięki temu lepiej, ale również będziemy zdrowsi i unikniemy wielu problemów zdrowotnych.

Problemy ze zdrowiem wynikające z nadwagi

  1. Choroby układu sercowo-nacyzniowego
  2. Problemy z cholesterolem
  3. Astma czy bezdech nocny
  4. Bóle pleców i stawów
  5. Zwyrodnienia kości
  6. Cukrzyca
  7. Żylaki

Oczywiście to nie wszystkie problemy ze zdrowiem, na które narażamy się stosując niezdrową dietę i tryb życia. Dlatego powstała dieta, którą przygotowali europejski kardiologowie. Pozwala ona stracić kilka nadprogramowych kilogramów w szybkim czasie i zadbać o nasze serce oraz ciśnienie.

Dieta odchudzająca polecana przez kardiologów

Dieta jest bardzo prosta w wykonaniu, ale nie będzie łatwa dla osób, którym ciężko jest narzucić sobie dyscyplinę. Zaprogramowana jest ona na 5 dni podczas, których podążamy ściśle za jadłospisem.

Dzień 1

Śniadanie: Jabłko (średniej wielkości), garść jagód lub porzeczek
Lunch: 1 pomarańcza, 1 jogurt naturalny, 1 gotowane jajko
Obiad: 2 gotowane jajka, 2 grzanki pełnoziarniste, 1/2 ogórka, 2 pomidory (można zrobić z tego sałatkę)

Dzień 2

Śniadanie: Gruszka (średniej wielkości), garść jagód lub porzeczek
Lunch: 1 pomarańcza, 1 jogurt naturalny, 1 gotowane jajko
Obiad: 1 grzanka pełnoziarnista, 125g gotowanego czerwonego mięsa, filiżanka zielonej herbaty bez cukru, 1 pomarańcza

Dzień 3

Śniadanie: 2 kiwi, garść jagód lub porzeczek
Lunch: 1 pomarańcza, 1 gotowane jajko, 1 ogórek
Obiad: 125g gotowanego czerwonego mięsa, 1 pomarańcza, 1 grzanka pełnoziarnista, 1 filiżanka kawy lub zielonej herbaty bez cukru

Dzień 4

Śniadanie: 3 plasterki ananasa, garść jagód lub porzeczek
Lunch: 1 grzanka, 1 pomarańcza, 125g serka wiejskiego
Obiad: 125g gotowanego czerwonego mięsa, 1 pomarańcza, 1 grzanka, 1 filiżanka kawy lub zielonej herbaty bez cukru

Dzień 5

Śniadanie: 1 jabłko (średniej wielkości), garść jagód lub porzeczek
Lunch: 1 grzanka, 200g pieczonej chudej ryby, 1 pomidor
Obiad: 200g gotowanych marchewek, garść fasolki szparagowej, 2-3 średniej wielkości ziemniaki

Czerwone mięso

Pewnie wiele z Was będzie miało wątpliwości co do obecności czerwonego mięsa w tej diecie dlatego jest to temat, który zasługuje na kilka odrębnych linijek. Na temat czerwonego mięsa krąży wiele teorii, jedni mówią stanowcze nie, inni, że tak.

Szkodliwe znaczenie czerwonego mięsa znajdziemy w wielu sekcja dotyczących najczęściej powtarzanych mitów dietetycznych. Co prawda, nie powinniśmy przesadzać z jego ilością, ale zauważcie, że w tej diecie jest to mięso gotowane, pozbawione obróbki termicznej w niezdrowych tłuszczach. Jednak szkodliwość czerwonego mięsa można przyrównać do szkodliwości każdego innego produktu spożywczego, który zaczniemy jeść w nadmiarze np. witaminy C.

W 2010 roku światło ujrzały wyniki badań prowadzonych przez 20 lat przez naukowców z Harvardu, które świadczą o tym, że spożywanie nawet 100g czerwonego mięsa codziennie nieznacznie wpływa na ryzyko chorób serca. Oprócz tego czerwone mięso jest bogatym źródłem witaminy B1,  E, B,  białka, żelaza, cynku, potasu, magnezu i fosforu.

Jeśli teraz sięgniecie po wiedzę kardiologów i sprawdzicie jakie witaminy i minerały są ważne dla naszego serca okaże się, że jest to witamina B oraz magnez. Warzywa w naszej diecie dostarczą nam natomiast pozostałych witamin antyoksydacyjnych i minerałów, które wspomogą nasze serce. A zbilansowane posiłki pod względem kaloryczności i wartości odżywczych pozwolą nam przetrwać dietę łagodniej i osiągnąć pożądane efekty.

Pamiętaj również o tym aby przez całą dietę uzupełniać płyny. Najlepiej pić czystą wodę gdy po prostu mamy ochotę. Pita pomiędzy posiłkami pomoże Wam zniwelować uczucie głodu, a gdy wypijecie ją przed samym posiłkiem będziecie czuli się bardziej syci po zjedzeniu porcji, która nie jest wielka.

Skomentuj

6 kilogramów w 5 dni? Dieta zalecana przez kardiologów. Wypróbuj!