5 lekkich i zdrowych przekąsek, które możesz zacząć jeść

Przekąska wcale nie musi być tucząca. Możesz sięgnąć po zdrowe i lekkie rzeczy. Przedstawimy Wam 5 pomysłów na lekkie i proste przekąski, po które warto sięgnąć w ciągu dnia :)

Miniaturka-Facebook

1. Gorzka czekolada

30121539-cf02-4a3e-9b93-4c2961ebc493

Czekolada wcale nie jest złą przekąską o ile jest to gorzka czekolada. Nie zawiera ona tylu kalorii co czekolada mleczna i nie zawiera tak wiele cukrów prostych. Dodatkowo pobudza nasz układ krążenia, dzięki czemu wzmacnia odporność. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego sięgnij po kilka kostek gorzkiej czekolady :)

2. Oliwki

8abd68d3-251b-4332-a652-a5685ae9251e_20111013074936_Depositphotos1687294l

Oliwki posiadają oczywiście kalorie, ale są również bardzo ważne dla naszego zdrowia i musimy pamiętać o tym, że w naszej diecie istotną rolę pełni również tłuszcz, którego są źródłem, a którego nie powinniśmy całkowicie eliminować. Oprócz tego zawierają dużo witaminy A, C, E oraz witaminy z grupy B. Są też źródłem minerałów i mikroelementów np. potas, fosfor, żelazo, magnez. 5-7 oliwek na przekąskę powinny w zupełności wystarczyć :)

3. Serek wiejski

2016-08-05_134418

Jeśli poczujesz głód sięgnij po serek wiejski. Zawiera dużo białka i jest bardzo sycący. Hamuje apetyt i na dłużej utrzymuje uczucie sytości. Pamiętaj jednak by zwrócić uwagę na skład serka, najlepiej aby nie zawierał cukru. Możesz do niego dodać warzyw aby był jeszcze bardziej sycący :)

4. Pistacje

pistacje

Pistacje to również tłuszcz, ale też kawasy omega-3. Dużo lepiej jest więc zjeść garść pistacji na przekąskę niż jakiegoś fastfooda. Twoje zdrowie i serce będą Ci za to wdzięczne :)

5. Awokado

2016-08-05_134723

Awokado nie cieszy się najlepszą opinię – 85% to tłuszcz. Jednak pamiętajmy o tym, że to nienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne do poprawnego funkcjonowania naszego organizmu. Dlatego lepiej ich nie unikać i czasem zjeść np. w postaci awokado :)

 

Skomentuj

5 lekkich i zdrowych przekąsek, które możesz zacząć jeść