10 porad, od których musisz zacząć odchudzanie!

Chcesz zacząć swoją przygodę z odchudzaniem? Mamy dla Ciebie 10 bardzo istotnych porad. Dzięki nim uda Ci się już od samego początku gubić kilogramy. To bardzo ważne bo niesamowicie działa na motywację. Niestety znam wiele osób, które zaczynały dietę i nie udawało im się nic zrzucić, przez to szybko się poddawały. To dlatego, że nie stosowały się do kilku prostych zasad. Więc jeśli chcesz zacząć odchudzanie zacznij je od tych 10 rzeczy :)

dompelenpomyslow-najlepsze-pomysly-poradniki-przepisy-porady-lifehacki-dieta-odchudzanie

1. Nie obniżaj dramatycznie kalorii

2016-10-06_204849

Najczęściej podczas dużej redukcji dziennej kalorii tracimy przy tym dużo białka, niezbędnych tłuszczy, witamin i minerałów. Odchudzamy się, ale tak naprawdę rujnujemy swoje zdrowie. Pamiętajcie, że organizm potrzebuje tłuszczu – ale zamień niezdrowy tłuszcz zwierzęcy na zdrowy roślinny typu oliwa, ryby itd. Nie zapominaj o białku, jest ono istotnym składnikiem diety. Zacznij jeść jajka, nawet 7-8 tygodniowo. Za to zrezygnuj ze zbędnych węglowodanów. Zmniejsz liczbę ziemniaków jedzonych do obiadu, dodaj za to więcej warzyw. Tłuste czerwone mięso zamień na drobiowe. Zamień białe pieczywo na razowe itd.

2. Zrezygnuj z cukru

2016-10-06_204919

Przestań słodzić i nie podjadał słodkich przekąsek. Rezygnacja z cukru to podstawa skutecznej diety. Musisz to jakoś wytrzymać, po pewnym czasie nawet nie będzie Ci go brakować, a kawa z mlekiem bez cukru okaże się smaczniejsza od tej słodzonej.

Pamiętaj, że cukier brązowy to po prostu barwiony biały cukier. Taka marketingowa ściema.

5 produktów, którymi możesz zastąpić niezdrowy cukier!

3. Białko w każdym posiłku

2016-10-06_205025

Białko w każdym posiłku przyśpiesza utratę wagi. Do tego pozostawia uczucie sytości i pomaga obniżyć wielkość tkanki tłuszczowej. Pewnie teraz myślicie, co mam jeść do każdego posiłku białko? Nie! Źródeł białka jest wiele i można je bardzo fajnie wkomponować w posiłki i wcale Wam nie będzie przeszkadzać. Ważne po prostu aby się znalazło w każdym posiłku :)

Źródła białka:

  • soczewica
  • nasiona dyni
  • nasiona słonecznika
  • groch
  • czerwona fasola
  • ciecierzyca
  • orzechy włoskie
  • płatki owsiane
  • kasza gryczana
  • kasza jaglana
  • ryż brązowy
  • bób
  • groszek zielony
  • fasola szparagowa
  • awokado
  • banany
  • maliny

4. Zrezygnuj z rafinowanych węglowodanów

2016-10-06_205051

Wszystkie rafinowane węglowodany rozkładają się w organizmie do postaci cukru. To natomiast powoduje przybieranie na masie. Musimy wykluczyć z naszej diety wszystkie rafinowane węglowodany. Rafinowane węglowodany to przetworzona żywność bogata w cukry proste – np. rogale, ciastka, białe pieczywo, płatki kukurydziane. Te ostatnie wiele osób je na diecie myśląc, że są zdrowe i dietetyczne. To duży błąd!

5. Zrezygnuj z przetworzonej żywności

0-ulotka

Zacznij czytać etykiety. Jeśli zobaczysz, że żywność ma glutaminian sodu, konserwanty i sztuczne barwniki to staraj się jej unikać. Praktycznie zawsze da się znaleźć zdrowszy odpowiednik. Najłatwiej to zrobić po dacie spożycia, im krótsza tym produkt jest zdrowszy i zawiera mniej dodatków.

Ten artkuł ma więcej niż jedną stronę Strona 1 Strona 2
Skomentuj

10 porad, od których musisz zacząć odchudzanie!